Followers

Friday, May 11, 2012

A day singapore trip with budget.

Hai, salam.

Cerita ini telah lama. Sungguh lama. Masa bulan empat haritu aku, yona, wani and leen pergi USS (Universal Studio Singapore). Trip ni take about 3 month to plan. Siapa yang plan? Mestilah yona. Nak pula kan aku i pandai nak pergi over the see ni. Ha, memang tak la. Oleh itu, special thank to yona kerana susah payah plan semua benda untuk kitorang. Aku hanya pandai cuci kaki naik flight terbang then sampai.HAHA.

Kalau aku buat cerita ala-ala karangan laporan darjah enam boleh? Boleh la kan. Sendiri punya blog. Suka hati lah nak buat macam mana izan. Aku start dengan belanjawan. Pergh kau. Belanjawan bagai kan. HAHA.

Flight : RM 180 (pergi dan balik ye)
Pasport  RM 100
Belanja duit minyak kereta wani : RM20 (untuk pergi LCCT)
Tiket USS : $ 57 (SING DOLLAR)

Secara kasar tu je la yang penting. Yang lain-lain ape yang aku beli tak kan nak cerita kot. Bocor lah keborosan i nok. Pergh! Boros! But the important thing is USS sangat best. Sangat berbaloi dan sangat luas. Nasib la aku pakai selipa. Dibuatnya mood nak pakai wadges aku datang hari tu mahu lumat tapak kaki aku on that day. Bawa botol air sendiri lagi bagus aku rasa. Sebab every waiting area untuk masuk or main apa-apa kat sana akan ada water cooler. So tak payah nak bazirkan $2.5 untuk beli mineral water. Sangaaaatttt tak bijak ye kawan-kawan.





p/s: hope there will be another trip like this.

with love :izan®

3 comments :

  1. untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah untung lah nak pegi jugak ._.

    ReplyDelete
  2. seronoknya pi sana, tengah fikir bila le nak terjah ke sana

    ReplyDelete

leave me some words ;)