Followers

Friday, June 14, 2013

Barang Hantaran Bertunang-DIY

Hai, salam.

Masa bertunang aku buat sendiri hantaran tunang. Sebab pikir macam ek-eleh hantaran senang je kot nak buat. *pastu nyesal sebab mak aku n kawan-kawan yang kena tolong. Tak sempat wa cakap sama lu. Dengan kerja lagi masa tu, tekejar-kejar nak balik rumah mak baru boleh buat hantaran. Nasib la emak adalah wanita yang sungguh kreatif dalam dunia bagi aku. Idea semua dari dia. Aku tukang angguk-angguk geleng-geleng je. HAHA

Semua barang untuk men-DIY aku dengan Alan pergi hangkut dekat Nilai 3. Syurga dunia untuk bakal pengantin seperti yang digembar-gemburkan. Tips dari aku untuk shopping di Nilai 3.
  1. Cari kedai yang kecik-kecik. Jangan shopping kat kedai besar-besar. Sebab duit yang bakal keluar juga besar-besar.
  2. Listkan apa ko nak beli malam before pergi shopping. Sebab bakal tunang/suami (orang lelaki) biasanya adalah jenis yang bukan suka lama-lama bab shopping ni. Kalau bab bolaaaaaaaa kau bagi dia. 24 jam sehari pon boleh.
  3. Survey! Sila buat demikian. Ingat, aku ulang. Sila Survey! Lain kedai lain harga. Lain budi bicara lain diskaun nya *pantun terus
Kalau bab-bab macam ni memang Alan surrender awal-awal. Aku memang menggalak bab shopping. Alan huluq duit ja. Aku tadah. Ini lah kita namakan give and take. Kan? HAHAHA


Yang atas lapik putih adalah yang mak and kawan-kawan aku tolong buat. Yang bungkus dalam plastik tu adalah yang Acik bungkuskan. Sebab dah tak de lapik. Memang kalau kat kampung aku menjadi adat. Orang bertunang jiran-jiran akan bagi hantaran sama untuk kita bagi pada pihak lelaki. Best kan kampung aku?

Meh aku listkan antara hantaran aku untuk Alan masa tunang.
  1. Sejadah (mydin) + Kain pelekat (Jalan Tar)
  2. Kain pasang untuk baju nikah (Jakel)+Songkok (Mydin)
  3. Kuih bakar ada 3 jenis. (Sponser by kawan mak)
  4. Chocolate (Aty sponser)
  5. Buah-buahan (Abg Pen dan Kak Etun sponser)
  6. Raga Coklat (Farah Sponser)
  7. Sirih junjung (Mak Nah&Mak Nab sponser)
  8. Labu Gula (Kawan mak-Aku lupa plak sapa)
  9. Cupcake (Yona sponser) *tiada dalam gambar, on the way bersama Yona semasa gambar diambil.
Bungkus-bungkus dalam plastik tu semua Acik aku bungkuskan. Aku pon tak sempat tengok apa semua tu. Yang aku tahu semua kawan-kawan mak and jiran yang bagi. Kalau tengok balik list yang aku highlight kan je yang aku beli. Selebihnya sponserrrrrrrrr...TQ semua *Siapkan bekas kosong,orang bagi letak je atas bekas. Hik Hik Hik

Next entry review baju tunang! Yeay! *Part paling best

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)