Followers

Tuesday, January 28, 2014

Tabahnya Alan.

Hai, Salam.

Semacam lama kan tak update. Ko tak payah semacam sangat. Memang dah lama pon tak update. Macam tak boleh nak update sangat. Asal nak update je, tiba-tiba tekak aku rasa nak loya. Ni aku tengah tahan je ni. Aku perati je pintu bilik air office ni. 

Since aku tahu aku pregnant masa tu baru 3 weeks. Hati ni kuat sangat nak buat UPT sendiri even aku belum lambat period. First test tu aku pakai UPT murah tu je. Beli kat Watson. Masa tu tak clear pon aku punya double line. Nampak tu nampak la. Tapi tak jelas. Masa ni aku test kat office. Lepas tu whatsapp gambar UPT dekat Alan.

Alan punyalah marah. Sedih I okey. Dia asyik kata aku tak sabar-sabar nak cek. Macam mana kalau UPT aku tak betul. Sampai hati okey. Aku dah la emosi macam  okey tak okey je masa tu. Simptom-simptom pembawakan masa tu dah mula tunjuk belang sikit-sikit. Lepas kena marah terus rasa nak campak UPT tu dalam tong sampah. Tapi disebabkan aku rasa macam sayang nak buang. Aku simpan dalam handbag. Masa balik rumah aku tak cakap sepatah pon dengan Alan pasal UPT.

Malam tu before tidur aku ek ek ek sikit *kekonon sedih Alan tak tanya pasal UPT aku buat*

"Apsal nangis?"

"Awak tak tanya pon pasal UPT. hek hek hek*

"Dah, saya dah tengok dalam handbag awak"

"Nape tak bagi komen pape pon???? Tak suka ke?"

"HAHAHA, Saya pon eksaited. Tapi kita tunggu next week ok. Lepas lewat period nanti kita beli UPT mahal sikit"

Baru la rasa macam fuhhhhh. Lega sikit. Tak payah nak kata aku menggelitis ke ape. Kalau korang peknen pon korang macam ni. Emosiiii je memanjang. HAHAHA. Ala, menggeletis pon dengan Alan. Bukan dengan orang lain.

Sekarang Alan jenis penyabar je aku tengok. Eh, sebelum ni pon dia sabar je dengan aku. Cuma lately ni lebih-lebih penyabar la. Disebabkan mood masak memasak aku macam ada tak ada je. Alan kena redha je la makan apa yang ada. Last week memang aku tak masak. Semua makan di kedai. Minggu ni pon sama. Cuma pagi tadi je aku masak Sotong masak kicap. Tu pon ter hek hek hek aku tahan muntah. Bau sotong dengan lebih-lembik dia tu punyalah nak buat aku loya.

Kelmarin lagi dasyat. Alan pergi kerja, baju tak iron. Sebab Sabtu dah berjalan cari benda Alan nak sangat sampai ke malam. Ahad pergi kenduri. Balik dari kenduri aku punya badan rasa melayang je berjalan. Serius tak rasa langsung pijak lantai. Memang sampai-sampai rumah terus baring. Alan bangun nak siap-siap pergi kerja pon aku tak sedar. Pastu tengok dia dah siap pakai baju kerja semua. Memang dia tak iron la baju tu. Lepas tu salam Alan pon atas katil je. MihMihMih

Bertabahlah suami. Isteri mu ini memang tak larat.

Mungkin Anak Alan ni terlalu aktif. Dia buli aku sampai lembik.

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)