Followers

Tuesday, July 22, 2014

36 Weeks Update.

Hi, salam.

Puasa penuh tak ni? Ececey. Aku berani tanya sebab Alhamdulillah la masih penuh puasa sampai hari ni. BabyAA pon ok je dalam rumah sewa. Cuma masa mula-mula aku try puasa before Ramadhan haritu BabyAA macam terkejut sikit kot. Masa 1st day aku try puasa tu dapat separuh hari je sampai pukul 3ptg. Esok aku try lagi puasa Alhamdulillah dapat sampai Maghrib. So masa Ramadhan ni dia cool la sikit kalau aku puasa. Cuma pukul 7ptg macam tu aktif dia lain macam sikit. Macam tak sabar sangat nak makan. HAHA

Dah 24 hari puasa ni BabyAA pon dah paham la yang bonda dia puasa. So dia pon kena puasa la. Kalau aku masak untuk berbuka or sahur comfirm dia lagi ligat dalam perut. Maybe sebab panas kot dekat dengan api perut aku. HAHA. Tak pe la boy, janji ko gerak hari-hari.

Last week masa aku cek up kepala BabyAA dah turun bawah dah. Sakit pinggang aku pon makin menjadi-jadi. Kalau masak memang aku tak mampu dah nak berdiri lama-lama. Kupas bawang ke potong-potong ke aku bersila. Tapi bila nak bangun dari bersila tu hadap la sakit mencengkam kat pinggang ni ha. Kalau lepas makan pon sama. Senak dia sampai rasa macam perut aku kecik sangat. Maybe space perut tu dah jadi sempit sikit sebab BabyAA makin membesar.

Alan pon sejak aku dah sarat-sarat ni ringan sangat tulang tu. Aku dah siap masak-masak semua dia hidangkan. Kain baju pon dia sidaikan. Cuma aku basuh and lipat je. Ada la 2-3 kali dia lipatkan kain baju. Tapi ikut cara orang laki lipat la. HAHAHA. Aku pejam mata je la buat-buat tak nampak macam mana dia lipat tu. Untung la dia nak lipatkan. Kang aku tegur-tegur langsung tak nak lipat dah padan muka sendiri.

Kalau paling malas pon aku masak, masak lauk sejenis aku goreng la papadom. Settle. Alan bab makan dia senang je. Makan je apa aku masak. Kadang-kadang je dia request. Tapi tu pon senang-senang je la. Macam kari ayam, sambal udang petai, masak masam manis. Tak de la dia nak request gulai lemak daging salai. Rendang tok. Memang tak mampu la bini ni nak masak macam tu ye. I is amatur je dalam masak memasak ni.

Baju baby semua dah settle. Persediaan fizikal Bonda ni nak bersalin pon dah cukup.*mental je belum bersedia ni* Dah siap-siap masukkan dalam beg letak kat bonet kereta. Kot otw nak g kerja ke balik kampung ke nak terberanak terus je cari hospital terdekat. Ikut plan Alan dia nak aku bersalin kat hospital Banting je. Dekat dengan rumah kitorang. Lepas bersalin baru dia hantar balik Trolak. Aku pon memang tak nak langsung singgah rumah dulu lepas bersalin nanti. Nak terus je balik Trolak. I is tak tahu la macam mana nak handle baby kecik-kecik ni kalau balik rumah sendiri. Kalau balik Trolak, emak ku ada. Acik pon ada. Tak da la rasa nak menangis kalau tak boleh nak handle BabyAA nanti. Mihmihmih

Cuma bilik baby je belum siap. Plan nya nak pakai je katil queen dalam bilik tengah kat rumah tu. Masa beli perabot masuk rumah sewa dulu, Alan beli set bilik tidur ada katil queen,almari and meja solek. Tapi kitorang ade beli set katil and tilam lain. Sebab Alan nak tilam tebal katanya. So katil yang dalam set bilik tidur tu kitorang letak kat bilik tengah. Cuma tilam je la tak ada. Cadangnya beli tilam queen and jadikan tu bilik BabyAA. Kalau ada tetamu datang boleh guna je bilik tu. Ala, BabyAA pon nanti malam tidur dengan kitorang, just nak salin-salin baju dia and tidur siang je letak dia dalam bilik tengah tu.

Memang tak de la kitorang nak beli baby cot ke apa. Alan memang awal-awal lagi dah bantah. Sebab dia kata kawan dia ramai beli baby cot last-last anak tidur kat katil mak pak juga. Hikhikhik. Aku tak nak derhaka. Ikutkan je la kata laki ku. *padahal duk perati baby cot comel-comel kat internet*

Macam dah panjang sangat tanpa perhentian. Esok sambung lagi.



Jamu sikit keadaan bonda dikala 36weeks with BabyAA. Dah nak raya dah ni. Orang beropen house aku berpantang la nanti. Mihmihmih

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)