Followers

Saturday, January 14, 2012

Hampir lupa aku punya Blog.

Hai, salam.

Setelah sekian lama. Semacam pelik pula aku nak berblog. Untuk tatapan di hari tua aku teruskan jua niat hati ni. Alan pon dok tanya "awak dah tak main blog dah eh?" Deym. Aku ade blog rupanya. HAHAHA. Sebenarnya bukan tak de benda nak update. Melambak kot. Cuma masa tu je tak da. Semenjak kerja ni (macam la kau manager besau), memang masa aku nak menghadap blog amat tipis ya anak-anak. Silap-silap aku balik kerja aku mandi, solat and tidur. Esok bangun, mandi, solat pergi kerja lagi. Dan begitulah seterusnya. Ke kau nak aku tulis aktiviti harian kerja aku yang semacam bosan dalam entri ni? Tak nak kan? So lets proceed to the next topic other then my working life. Sooooooooooooooo boring!

Lets begin with my life. Again? Eh, suka hati la kan. Kalau kau tak nak baca blah. Ecece. Mak gurau je nok. Meh la baca meh. Nanti mak belanja guna duit nuffnang mak yang tak seberapa ni ha. HAHAHA.

Sape baca blog aku yang pernah tengok aku face to face sila cium skrin PC or Lappy masing-masing. Mesti korang tahu kan yang kulit muka aku tak la segebu tepung gandum, selicin permukaan guli ataupon secerah matahari. Aku mempunyai masalah kulit muka seperti jerawat, jeragat dah etc. (Sentap! banyak sangat masalah sampai kena ada etc). So now i am trying some pill, facial wash and also night cream and day cream. Wani yang belikan from one of skin clinic at Sg.Petani, Kedah. Jauh kan? Maybe ada kot aroud here. Tapi aku tak tahu kat mana. So terpaksa menyusahkan wani untuk providekan aku these set. 

Still in percubaan. Baru 2 minggu aku pakai. So far kesan yang paling ketara ialah, jerawat aku tak naik dah and kulit aku sedikit mengelupas. Maybe kesan nak tukar kulit baru.

Besarkan lubang hidung kita Alan?
Picture diatas adalah kulit muka aku sekarang. Nampak licin tapi sebenarnya tidak. Parut masih ada. So aku guna Bio oil untuk hilangkan parut ni. Kalau nak listkan belanja aku tiap bulan untuk buang jerawat and parut memang agak banyak. Tapi what to do, perempuan sentiasa nak orang tengok dia cantik walaupon aku ni dalam kategori tak berapa nak retis. Hado?

So sama-samalah kita nantikan sama ada ubat kali ni berkesan. Kalau tak aku pasrah!


p/s : kecantikan luaran hanya dilihat dari mata kasar. Tapi yang paling bernilai ialah keperibadian dalaman yang luhur dan merendah diri. Sesungguhnya aku bukan mentulis dengan niat nak mementingkan kecantikan luaran semata. Cantik itu subjektif bukan? Renung-renungkan dan selamat beramal ;)



with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)