Followers

Thursday, December 19, 2013

Ramai Orang Salah Faham.

Hai, 

Sihat semua? Ecece. Dah lama tak update blog memang kena macam ni. Ramah mesra dan bertanya khabar. Sekarang aku tengah mengalami satu transformasi menjadi satu makhluk lain. Mood adalah tidak berapa syok untuk meng-update blog. 

Ramai dah tahu kan aku ada jual shawl home made with love. Ye, aku jahit sendiri shawl itu dirumah. Lalu aku jual. Lepas tu ramai la memuji "gila la kau ni izan. Dah la siang bekerja. Bila masa nak menjahit?" Aku anggap je ni pujian. Sekarang kena pikir +ve je. Yang -ve kita lempar jauh-jauh. Tidak elok untuk kondisi aku sekarang. Sekarang aku kena happy-happy and gelak-gelak je. Tak boleh marah-marah and makan nasi kerabu pon tak boleh. *tiba-tiba*

Semua orang ada 24 jam kan? Kau ada 25jam ke sehari? So, depends pada kita how to handle the 24 hours yang fix tu kan? Apa ni asyik kan kan. Boring la. Straight to the point. Memang aku tak ada masa sangat pon nak menjahit shawl-shawl tu semua. Oh, baru menjawab soalan kawan-kawan. Serius, aku amat busy di rumah. And I love it.

Balik kerja pukul 7ptg aku terus masuk bilik letak handbag dan ke dapur panaskan air dalam heater. Kalau Alan kerja malam. Aku tanya nak air tak? Kalau nak terus pergi bancuh air nescafe febret ku namun aku dapat bau je sekarang. Semua kenikmatan nescafe Alan rasai. *ini pengorbanan terbesar dalam hidup*

Selesai Alan minum nescafe, dia pakai stokin dan kasut. Alan akan hulur tangan minta salam. Aku bagi kiss sikit kiri kanan and tengah *paham-paham la ye* baru Alan pergi kerja. Aku akan tunggu depan pintu pagar rumah sampai tak nampak Alan baru tutup pintu. Then terus pergi dapur masak apa-apa yang patut untuk aku makan malam tu. Paling malas adalah makan megi goreng perencah sendiri *katanya perencah segera adalah bahaya*

Sambil menonton TV sekejap sambil makan aku akan tengok-tengok Imtinan Collection. Ada order or tidak. Selepas tu cau cin cau mandi, solat dan membelek Al-Quran sehelai dua. *kata orang perbanyakkan membaca Al-Quran dalam proses transformasi ni* Sampai Isyak then solat and kemas dapur masak tadi. Keluarkan Ikan, Ayam atau Daging nak masak pagi esok letak dekat peti ais tak beku belah bawah. 

Ok, Dah settle semua kan?

Baru aku masuk bilik menjahit yang mungkin sekarang boleh diklasifikasikan sebagai bilik campak semua barang. Sampai Alan stress cari beg dia tak jumpa. Nanti la kalau ada mood mengemas aku cari beg Alan tu. Mihmihmih. Aku akan menjahit sampai pukul 9.30 malam je. Dapat la dalam 5 helai 1 malam. Lepas tu pergi depan on TV sambil tonton runningman yang Alan record. Oh, I tak tengok berita. Sebab nanti Alan selalu buat ulasan berita hujung minggu. Kitorang akan borak-borak fakta sikit hari sabtu menceritakan kejadian seminggu di dunia fana ini.

Then masuk bilik dah berwhatsapp manja dengan Alan sampai aku tidur. Esok bangun, masak and pergi kerja. Kejadian diatas berulang seperti biasa selama Alan kerja shift malam. Kalau dia kerja shift siang beza nya cuma aku masak sedap sikit sampai pukul 7.45 malam. Baru mandi and solat. Then terus pergi jahit. Jam 8.45 mlm dah stop menjahit. Masuk bilik, solat and hidang nasi. Pukul 9mlm baru makan. Alan makan lambat. Kadang-kadang aku sampai kena minum milo dulu nak tunggu waktu makan dia. Mihmihmih.

Lepas makan baru tengok TV. Kan dah kata masa kita sama. Jangan lah salah faham pikir aku ni super wife gila ada 30jam sehari. Cuma bagaimana kita isi masa kita itu. Ececece. Macam penceramah motivasi pengendalian masa pula. Mihmihmih



Oleh itu boleh la like FB Imtinan Collection atau Instagram @IMTINAN_COLLECTION untuk hasil karya seni jahitan aku sendiri. Mostly shawl yang aku jahit mampu untuk menutup dada dari panahan syaitooonnnn nir rojimmmmm. Ha kau, ustazah terus. HAHAHA



Entry bersambung lagi nanti. Cuma nantikan saja bila.

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)