Followers

Thursday, November 08, 2012

Kenduri Kak Long-Penang

Hai, salam.

Masa lepas raya puasa haritu, Mak Njang and Pak Njang aku ada buat kenduri kahwin anak diorang (Kak Long). So, Abg Pen aku kan meniaga kedai makan. Memang jarang la dia boleh cuti merata. Tapi masa kenduri Kak Long ni tiba-tiba Abg Pen aku nak cuti and bawa anak-anak dan bini pergi kenduri dan berjalan. Makan terjadilah mini family trip ke Pulau Pinang.

Pak Njang aku kerja kat Jabatan Perikanan. Rumah kerajaan kan kecik. So, Pak Njang aku sewakan chalet untuk sedara-sedara yang datang. Kira dah cut cost untuk family besar aku ni bercuti. HAHA. Masa sampai sana kitorang pergi makan kenduri and tengok pengantin dulu. Aku naik dengan Abg Farizal (Suami arwah Angah). Mak, Ayah, family Acik, family Along, family Abg Pen dah awal-awal pagi lagi sampai.

Alee and tok wan.

Pengantin pakai baju biru. Cantik sangat warna baju and designnya. Sesuai dengan Kak Long. Adik beradik pengantin pon pakai baju tema yang sama. Warna biru juga.

Kak Long

Suami Kak Long
Aisy the handsome boy.

Mak su dan Maira.

Lepas tu esha datang sebab jeles. Maira rasa nak cepuk je kepala Esha.

Esha and Syaqila pon nak jadi pengantin.

Semua nak naik pelamin.

Mak su nya apatah lagi. Memang nak naik pelamin.

Lalu Syaqila makan kuih atas pelamin.

Petang tu lepas majlis. Kitorang terus zup zap zup pergi chalet. Penat aku nak melayan anak-anak buah yang dah masuk 3 dozen. HAHA

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)