Followers

Friday, April 11, 2014

Sepakan pertama dari #alanizanbabies

Hai,

Last check up hari tu aku dah lewat 2 minggu sebenarnya. Aku ni pergi KK pakai main suka hati je. Actually kena pergi selang 2 minggu. Sebab aku ada masalah kencing kotor. Tapi malas. Lagipon sebab aku check up kat Banting kerja kat Seri Kembangan. Dah la dekat office tu aku sorang je buat semua benda. Karang asyik-asyik boss call. So, pergi je la sebulan sekali. Pastu gelabah cari alasan nak bagi kat nurse apa pasal tak datang buat cek air kencing. HAHA

Nasib la nurse. I ni kerja dengan orang. Nanti anak 2,3 dan seterusnya kalau dah tak kerja dengan orang I pergi ye tiap kali ade appointment. *Ececey, ada hati tu tak nak kerja*

Dah 4 bulan lebih. Kejap je rasa. Tiba-tiba perut dah buncit ke depan. Padahal before ni pon memang buncit. Tapi ni buncit yang kau rasa perut macam tegang semacam. Kalau nak sujud time solat selalu sangkut kat peha. Pastu nak bertinggung berak pon tak selesa. Belum lagi 6 bulan ke atas. Agak-agak aku suruh Alan berakkan je kalau boleh.

Masa nak masuk 4 bulan tu aku rasa baby dah start gerak-gerak kot. Cuma aku je tak sure tu baby ke angin dalam perut. Sebab aku kalau kan jenis pelapar. Kalau perut lapar angin dalam perut pon suka gerak-gerak macam tu. HAHA. Tapi bila masuk 4 bulan tepat haritu aku rasa lain macam je angin ni gerak. So tanya nurse masa check up, nurse bagi aku dengar heart beat baby. Huiyo! Macam baru lepas lari 120km/h. Laju gila. 

Nurse kata normal la tu. Aku je cuak lebih. Ingatkan baby penat ke apa ke dalam perut tu. Mihmihmih. Nurse kata kalau ada rasa macam angin tolak-tolak dalam perut tu, tu baby la kick perut. So, baru la tahu baby dah pandai kick-kick dalam perut. 

Selalu dia kick waktu aku solat subuh, lepas minum air ais or air sejuk-sejuk, sebelum makan, and before tidur. Kalau aku dekat office paling kerap time lepas lunch. Hoih! pandai ok kau. Lapar kick, kenyang pon kau kick. Dah keluar karang, minta elok-elok. Kau kick-kick bonda memang bonda cium-cium kau sampai lemas.

Aku suka paksa-paksa Alan suruh pegang perut aku kalau ada kick-kick tu. Tapi bila letak je tangan Alan kat perut, baby macam malas plak nak gerak-gerak. Maybe sebab tangan Alan selalu panas kot. So tiba-tiba perut jadi warm and sedap dia nak tidur. *fakta rekaan sendiri* HAHAHAHA. Ada je kadang-kadang tu Alan dapat rasa baby kick. Tapi selalunya memang tak bernasib baik.

Entry baby kicking tamat. 

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)