Followers

Saturday, March 28, 2009

kuyup

mase:18.16
hari:sabtu

mood:sengal berbisa
keadaan cuace:lembab2 sedap nak tdo


saya rase nak je wat eskeleter dr FEP trus pi BUZEN.hangen saya.saya basuh persalinan hari ni,kaedah pembasuhannya sepeti biase. dengan bantuan miss mey shin yg setia duk kat suite yg buzen tempah khas tuk beliau. hanya dengan bantuan beberapa token bulat sebesar tompokan hitam di tapak kaki kucin jiran sebelah umah saya,kerja2 pembasuhan tersebut berjalan dengan jaya nya malam semalam.

lalu persalinan2 tersebut saya tumpangkan sementara di suite miss mey shin.pg td,kala burung keluar mencari makanan tuk anak2 yg kelaparan,saya berjalan dengan gaya slow motion(coz kul 630,tak penah dibuat saya bgun awl2 semate nak sidai baju). setelah slesai bebanan tgjwb tersebut,saya menjalankan operasi memprint tentatif program kununnya nampak rajin wat kerja di pagi hari(tak sempat siapkan mlm semalam).

lalu saya trus menuju jakuzi binaan arkitek terkemuka tanah air.lihatlah,betapa betuahnya chalet buzen yg aku diami sekarang...(dapat saya lihat disini kejelesan jelas terpamer di wajah2 kalian).selesai memanjekan diri,lalu saya mengenakan pakaian yg dicipta oleh designer terhebat TROLAKian.(HJH.Rodziah). nak dicterkan keterkenalan hasil2 jahitan pakai2an ciptaanya,hingga tersebar di seantero pelusuk mahligai HJ.SALLEH.sesudah saya berdandan(berdandan??? pejadahnye,aku pakai tudung je) abaikan ayat sebentar td,kembali kepada penggunaan saya,saya tulis ni lam keadaan yg celaru so saya menggunakan saya,supaya saya dapat mengawal emosi
tuk seketika.


dan akirnya saya dan angkatan bala tentera yg laen memulakan langkah dengan penuh makna untuk menuju medan WAR yg saya nak namakan SIMULASI. y simulasi? sbb mmg nak pi simulasi khidmat masyarakat pon.setelah seminggu betungkus lumus menyediakan segala perancangan untuk simulasi ini,tibalah saatnya.SHOW TIME! dengan segala persedian yg saya dan angkatan yg lain telah lakukan,berperanglah kami dimedan SIMULASI pada cabutan undian no2(hasil berkat tgn ezah mencabut undi).

setelah menang tanpa bertanding kerana angkatan yg lain nampak nya lebih hebat lalu angkatan kami mengambil kata sepakat(takpe la,kasik diorg peluang...)


11.00 am:angkatan lain still beperang

12.00 pm: same lagi
1.00 pm: still mende yang same berlaku

2.00 pm: tiada pape perubahan

3.00 pm angkatan terakhir betempur!


yeay!!!! dan akhirnya pertempuran berakhir tanpa sebarang tumpahan darah, tetapi????? tumpahan air dari langit yg terang benderang berlaku,saya memulakan langkah yg laju seperti ribut yg melanda(kaen baju kurungku telah berada di tahap bhya di saat ni) untuk menyelamatkan hasil budi baek miss mey shin.tapi saya tak terdaya,saya hanya insan lemah yg berharap akan dtg JET PERSENDIRIAN sesiapa shj untuk terbangkan saya ke buzen yang aman dan damai di atas bulan sana.dan akhirnya saya pasrah,semua hasil jasa baek miss mey shin KUYUP tanpa dapat saya berbuat apa lagi. hanya mampu melihat berbatas2 pakaian yang banyak berjasa sejak isnin minggu lepas. saya mintak MAAF pakaian. tuanmu ini not in a good moon now nak hamek korg tuk basuh semula. esok akan saya fikirkan.

dan yang menyebabkan saya terasa begitu BERTUAH tgl di buzen yg jauh di bulan,adalah kerana rakyat jelata yg memandu dengan begitu CERMAT dan sentiasa PANDANG KE DEPAN tanpa menghiraukan makhluk2 halus seperti saya yg berada di pinggir bahu denai nak ke K19a. lalu berlaku lah percikan H20 yg amat dasat,lalu membasah KUYUP kan saya yg melalui denai tersebut. trimas pemandu. membiarkan saya kesejukan lalu kau TAMBAH kan lagi rasa tersebut.
saya TAK MARAH....=)

p/s: akan ku carik unta bergerak tersebut untuk pembalasan dendam!

9 comments :

  1. huk3~~~~
    dendam aku masih kesumat lg ni...

    ReplyDelete
  2. huhu sabo2..aku pon teringat kat ko bile da lebat tu..
    n aku pon tepakse beli 1 payong lg..huk3..
    nnt kite cari same2 ye unta tu..
    ingat x ni surat branak n kaler kulit unta 2??
    heheheeh

    ReplyDelete
  3. em,kne ade lesen unta gak kn?xP

    ReplyDelete
  4. aku ingat kaler unta tuh!
    merah!
    no surat beranak die lom pasti...
    kediaman nye sudah dapat ku kenal pasti td...
    ntah sape la kasik lesen kat org yg bw unta tuh!

    ReplyDelete
  5. suke eh ko deli...
    kalo kene kat ko aku gelakan jugak nt...
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. aku pon nak join ko gelakkan deli..
    hahaha...

    ReplyDelete
  7. baek ko berwaspada atee...
    sok kte jumpe!

    ReplyDelete

leave me some words ;)