Followers

Tuesday, February 23, 2010

21st birthday gift

Terima kasih kepada wanita kesayangan haji salleh dan kepada haji salleh sendiri kerana berjaya mewujudkan satu produk yang amat berguna kepada keluarga. dulu-dulu mak aku TAK berharap pon akan melahirkan seorang bayi comel dan mendengar kata seperi norizan muhamad salleh yang anda boleh lihat sekarang. apa tak nampak mana dia norizan muhamad salleh yang sekarang? jap eh.dia ada kerja sikit. aku sebagai izan salleh akan memberi sedikit info berguna bagaimana caranya haji salleh dan wanita kesayangan beliau berjaya melahirkan produk yang sangat berguna ini. bukan calang-calang haji salleh dan hajjah radziah kerana dapat membentuk hati dan minda ku tetap teguh di bawah naungan NYA. dengan segala didikan dan kasih sayang dari mereka dan kedua kakak dan kedua abang aku, aku menjadi aku yang sebegini.

bergaya sungguh aku tika berusia 21 tahun ini. anak-anak,lihat bonda mu di usia 21 tahun ini. semoga kalian menjadi begini juga tika usia kalian menjelang 21 tahun kelak ;)

terima kasih mak kerana memberi adik peluang melihat dunia yang indah ini dengan didikan dan kasih sayang dari mak. kalau mak nak minta adik balas jasa mak,hanya doa dan ucapan terima kasih yang mampu adik bagi buat masa sekarang. nanti kalau dah kerja,mak minta la apa sekali pon,adik akan cari dan adakan untuk mak. okey2,i tahu korang tak suka baca bab-bab feeling anak solehah sangat dalam blog i. so kita lanjutkan perbicaraan ke arah my birthday gift! seriously memang tak harap akan dapat hadiah yang macam-macam ada dari mereka. siapa mereka? mari kita terjah!

1stly kek yang ala-ala comel bagai nak gila aku tengok. memang dah gila bila yona asyik tunjuk barang yang dia shopping aja. dengan handbag,kasut,baju dinner and apa lagi ntah aku pon sampai meleleh ayaq liuq sebab teringin tengok barang-barang yona tu. so, hanya pejam mata je la. last-last atie and yona bawa keluar kek secomel alam yang aku memang betul-betul rasa nak keluarkan air mata syahdu. tapi aku tahan. dengan kata-kata semangat. "cool izan cool. takkan u nak nangis depan kawan-kawan kot..." then? taraaaaaaaa...


thanks so much kepada yona dan atie kerana bersusah payah meredah hujan dan badai mencari kek secomel alam ni untuk i ;) memang sangat-sangat terharu kerana sanggup berbasah dan berhujan untuk mengadakan kek ini semalam.

2nd, hadiah pemberian dari nur athiah halmy. dengan harapan aku berjaya menjinakkan seekor panda lalu diberinya aku seekor panda. see,betapa kaya athiah dengan memberikan aku seekor panda jadian di malam hari. but bila siang panda menjadi bekas makanan yang comel. ohmai...kenapa la kawan-kawan aku ni sweet sangat bab bagi hadiah. sampai rasa nak peluk bantal dan mimpikan betapa indah menjadi insan bernama NORIZAN MUHAMAD SALLEH dengan kehadiran kawan-kawan ini.tak percaya i dapat panda jadian? ni ha..bukti dan saksi. bukti panda dan saksi aku sendiri. hahaha

ke-3,kenapa jadi melayu plak bila sebut tiga? sebab rasa nak sebut ke-3 dan bukan nya 3rd. boleh kan,sebab aku menulis di blog sendiri dengan idea dan pemikiran sendiri tanpa perlukan mana-mana rujukan sampingan. sebab THIS IS MY BIRTHDAY MOMENT. not yours ;) hadiah secomel si pemberi lagi dari hazrina azhar a.k.a yona. kepentingan hadiah yona adalah dengan kehadiran toblerone dan camior di harap agar berat badan aku naik sebelum dinner kolej nanti. takut tak muat nak pinjam jubah dress mak. hahaha. dan tiba-tiba ada ferrero rocher di dalam jambangan bunga nan indah di temani seekor bear putih dari eskimo. ok,part eskimo i tipu. saja nak kasi hiperbola. korang pon tahu kan yang ayat-ayat di sini memang sentiasa hiperbola seperti bola-bola api cinta aku dan mr.izan.


4th,hadiah dari wani dan leen. wani is syazwani hassan buhari dan leen is norshazleen mat isa. dengan kehadiran labu dan si luncai ini, mereka akan di asuh supaya mendidik aku menabung! i got a tabug yang bentuk macam labu dan bermuka luncai. seumur hidup aku,ni 1st time aku dapat tabung. hahaha...rasa macam nak isi kasih sayang ja dalam labu tu. sebab duit nak menabung pon semacam tidak ada kerana harga barang melambung. alasan logik kan. kalau bab alasan ini adalah anugerah tuhan yang paling indah untuk diriku. ALHAMDULILLAH. aku terima anugerah ini YaTuhan ;)

lastly sebelum aku berjumpa yuni dengan harapan ada hadiah dari terengganu,aku paparkan hadiah tanpa di duga akal dari hayyan. nur syazatul hayyan telah menghadiahkan i kereta myvi beliau! yeay! pang! perasan. hahaha...hayyan hantar hadiah i guna kerata myvi beliau. bukan bagi i keta myvi beliau. pembetulan sebelum terlambat. hahaha. hayyan belanja i nasi ayam sahabat sejati sebungkus dan shawl simpulan kasih sayang sahabat sehelai. YaALLAH. terima kasih atas kehadiran insan-insan seperti ini di samping aku sekarang, dengan harapan sampai bila-bila aku menjadi pilihan MU untuk mendapatkan kasih sayang ini ;)

ada sesiapa nak menjadi NORIZAN MUHAMAD SALLEH selepas membaca entry ini? senang ja caranya. cai kawan dengan betul. bukan kawan yang tak betul.

p/s: mr.izan,kawan-kawan i sweet kan? u tak nak jadi sweet ke dengan bagi i hadiah? hahaha



19 comments :

  1. amboih, banyaknya dapat hadiah... bak sket! huhu... luvida pun siap buat post khas tuk izan. punya la disayangi cik izan ni ye... acan tak dapat nak bagi pape. tunggu lagi 5 tahun... =p

    ReplyDelete
  2. izan happy birthday...
    selamt menempuhi lam kebebasan...

    ReplyDelete
  3. bile ntah nak masuk 22 ni
    heeeee

    ReplyDelete
  4. EPI BELATED BESDAY!!!eh??ke belum belated lagi??hehehe...
    ape2 pun selamat hari lahir..moga panjang umur, murah rezeki dan diberkati Allah selalu...(^_^)

    ReplyDelete
  5. gilerr comey2 jer hadiah
    kekekekkeke

    >>___<<

    ReplyDelete
  6. hahah

    alolo byk nye hadiah dieee!
    aku bkn xnak bg hadiah izan. ko dok berbatu batu jaouhhhhh. *alasaaan*

    nah nah http://amalinaaa.blogspot.com/2010/02/norizan-anak-haji-salleh.html

    ReplyDelete
  7. aku bagi kiss je eh izan..muah!!

    ReplyDelete
  8. hahaha,nak petua ke macam mana nak di sayangi?
    nanti izan tuntut! ;)
    5 tahun lagi kan???

    ReplyDelete
  9. waaaaaaaaaa...terharunya aku baca entry ko ama.
    thanks amalina!
    sayang ko!

    ReplyDelete
  10. epy buday cik izan
    wahhh
    comel2 adiah yang die dapat ek
    hehe
    best2
    menabung tu..macam best je :D

    ReplyDelete
  11. thanks sya ;)
    hadiah secomel si pemberi.
    penerima lagi la kan...
    hahaha

    ReplyDelete
  12. ha, apa lagi, bagi la petua. sharing is caring. haha...

    ReplyDelete

leave me some words ;)