Followers

Thursday, June 24, 2010

exam selesai, maka boleh cuti

ada banyak aktiviti yang dilakukan semasa menjalani sem pendek ini. malas nak cerita lebih-lebih. nanti kata aku tak menjalankan tanggungjawap sepatutnya semasa sem pendek. oleh kerana sem pendek dah habis oleh itu boleh cerita dengan sewenang-wenangnya tanpa rasa bersalah. memang jarang aku nak rasa bersalah dalam blog. kalau kau rasa nak bersalah, jangan baca. tak pernah nak minta pon sapa-sapa baca, lepas tu sakit hati. dok komen merata. ohmai..izan emotional lagi.... kami tak suka izan macam ni.

kita mulakan dengan exam hari ni. SEJARAH PEMIKIRAN I. eh, bukan kau belajar buat bussiness je ke izan? kenapa kena belajar tentang sejarah pemikiran? apa pernah dengar ayat :

'tanpa sejarah kita mungkin mengulangi kesilapan yang sama' 

kata pujangga dari izan salleh. HAHAHAHAHA. not funny. itulah bukan sebab kenapa aku ambil subjek SEJARAH PEMIKIRAN I untuk sem pendek ini. ini adalah subjek yang terpaksa diambil untuk memenuhkan syarat menjadi pelajar graduan UKM nanti. a simple subject to understand but hard too memorise. hard and sooooo HARD. aku ulang, HARD TOO MEMORISE.

tak percaya? korang tahu siapa yang The Great Commentator? tahu apa penyelewengan Institusi Gereja Katolik Rom? tahu siapa pengarang buku Pawns In The Game? aku pon tak tahu kalau tak belajar Sejarah Pemikiran I ni. sampai malam tadi aku hampir putus asa. tengok buku yang berhalaman setebal  442 muka surat ini membuatkan aku rasa nak muntah. kalau boleh aku nak muntah dekat atas meja study ni ha. tapi memikirkan pointer yang macam UKM KATA PERGI, RUMAH KATA MARI aku gigihkan lagi membelek dan meneliti setiap baris ayat yang makin aku baca makin aku terjebak dengan perkataan ILLUMINATI, YAHUDI, ZIONISME, KAPITALISME, SOSIALISME dan nasib tak ada IZANISME didalam pembacaan tersebut. 

sebagai langkah akhir, aku langkahkan kaki ke atas katil untuk menunjukkan sikap protes terhadap buku Sejarah Pemikiran I. bebal! tak mau baca dah. tiba-tiba atie membawa perkhabaran baik dengan mengatakan ezzah menjumpai jalan kebenaran setelah berlakunya putus asa dan patah semangat aku malam tadi. ezzah ada soalan PAST YEAR! T___T. masa ni rasa macam nak menangis kesyukuran. melompat-lompat pergi cari hayyan nak fotostat past year tersebut. tapi yan tak bawa laptop pula. akhirnya kami ke AMEERALI. kedai mamak terkenal di bangi. eh, tapi bukan membuat fotokopi di kedai AMEERALI ya. tapi di bersebelahan dengan kedai tersebut.

oh, mai...malam semalam kan bola! malu i dengan atie meredah spesis berjantina lain semata-mata hendak menfotokopi soalan past year. tapi tak pe, ianya berbaloi. out of 60 question yang keluar hanya ada dalam 2,3 soalan je yang baru di buat. yang lain semua dari soalan past year ;)) kepada adik-adik yang belum ambil U3 ambillah sejarah pemikiran. kecewa pada mulanya akan terubat bila ada soalan past year...T_____T

cerita yang lain, akan di cerita lain kali. mungkin ditaip dari rumah barangkali. esok i balik! oleyh!

babai ;))

with❤:izan®

3 comments :

  1. salam...
    aduh..sedih... sbject sgala mak nenek U kat UKM ni memang slalu mcm tu.. PPU malas nk pk bnyk kot..huhu...blaja bgai nk rak~

    ReplyDelete
  2. mesti jawap soalan sambil sengih kan?
    kompom cemerlang ni... =)

    ReplyDelete
  3. fatin : kan...agak nya dah malas nak pikir. hahahaha

    acan : itu sudah pasti...yeah!
    HAHAHAHA

    ReplyDelete

leave me some words ;)