Followers

Wednesday, June 23, 2010

penyakit angin pasang

eh, izan update lagi. hari ni makin menjadi-jadi yer. padahal esok nak exam. tak boleh. dah try tahan dari nak update. tapi hati ni semacam tak boleh tahan sahaja. sebab ini entry yang ada punuh dengan nilai peringatan. kalau tidak diceritakan terasa seperti kesal pula nanti. dan akhirnya, mengambil keputusan untuk taip juga.

pagi tadi nampak status angah aku di facebook :
'Amirul Iman akan menjalani pembedahan pg nie..harap semua ok lepas nie. Tak pe, Iman kan kuat!'

baru aku teringat yang mak aku pernah bagitahu haritu masa balik rumah yang iman, anak kepada abg ke2 aku ni nak menjalani pembedahan dekat bahagian "telur" beliau kerana bengkak sebelah. maaf kerana penggunaan bahasa kurang elok. ini hanya untuk tujuan penceritaan. bukan khayalan. take note ok! kang ada pulak yang abuse blog aku. T____T.

then angah aku call, katanya mak aku yang teman iman di hospital semalam. abg aku kan buka kedai makan, kalau tutup rugi la pula. kak ipar aku a.k.a ibu si iman baru dapat baby. kesian pula kat qistina nanti. tak kan la nak bermalam di hospital. last-last mak aku yang temankan cucunya. oh, mak...kesian kat mak. kalau adik ada, adik yang pergi teman iman kat hospital. pagi tadi before masuk operation room iman mengamuk-ngamuk minta opahnya temankan masuk dalam. maybe dia takut kot kan. kalau aku pon cuak juga. ni kan pula budak baru 5 tahun nak masuk operation room sorang-sorang. tapi bila doktor dah bagi bius semua iman dah tak sedar akak aku kata. so mak aku tunggu kat luar je la. 

tak lama pon operation nya, sikit je yang doktor buang. buang apa aku tak tahu, nanti balik rumah aku kaji bagi habis ok. then cerita balik. lepas je iman dah operate dia sedar je terus mengamuk-ngamuk. masa tu abuya dengan ibu dia tak sampai lagi. ye la, dah bukak kedai makan dari petang sampai ke subuh mana nak bangun pagi-pagi lagi. nak siapkan alif and qistina lagi. lambat la sikit. nasib mak aku ada. mak aku pujuk iman. katanya tak nak duduk dalam ward tu. takut kot. mak aku ajak duduk bilik lain. then dia tertidur dekat sofa hospital je. kesiannya anak buah mak su. nanti mak su balik kita main kereta control yang tok wan beli kat iman tu eh. iman nak mak su main kan. iman tengok je ok ;))

tadi tengok update angah aku dekat facebook lagi :
'Alhamdulillah....iman dah selamat operation n skrg kata opahnyer tgh tido'

alhamdulillah ;)) mesti penat tu. dah lepas operation terus mengamuk. mana tak penat. angah aku kata ada sekali iman sakit sangat sampai cakap macam ni dekat abuya dia a.k.a abg aku :
"Abuya, Iman dah x thn sakit, Iman nak mati dah kut"

T_________________________T.

we love u iman. be strong okey.




with❤:izan®

6 comments :

  1. tak pernah. jangan mintak. bunyi macam seram!

    http://merepeksematamata.blogspot.com/2010/06/derma-ikhlas-tapi-erkkk.html

    ReplyDelete
  2. hahaha...okey. minta2 topex dijauhi ;))

    ReplyDelete
  3. kesiannye....budak kecik pun pandai ingat mati tapi orang besar tak reti2 nak ingat mati dan terus buat dosa...huhu
    semoga dia sembuh cepat.. ;p

    ReplyDelete
  4. corn helius : kan..terus insaf sekejap ;)

    ReplyDelete

leave me some words ;)