Followers

Sunday, June 27, 2010

seharian di teluk intan

oh, sebelum cerita dengan lebih lanjut. aku ada pasang azam sepanjang cuti ni. mahu bangun pagi sepagi-pagi yang mungkin. bukannya jam 11.59 pagi seperti di UKM okey. ini bangun pagi yang time tu kalau burung berkicauan boleh buat ayik menatap bunyinya, kalau sejuk masih mampu mencengkam jiwa dan tulang. ha, tau tak pagi yang sepagi-pagi tu macam mana? kalau tak tahu lagi, nampak benar tak pernah bangun pagi di rumah sendiri. kelebihan rumah aku, ianya di kampung. rumah kau ada? ada? ada? HAHAHAHA

pagi tadi dalam jam 8 pagi sudah bangun. okey la bagi permulaan pertama. masih perlu dipertingkatkan lagi. esok jam 7.55 pagi pula. lama-lama sudah boleh bangun pagi kan ;) hanya perlu berusaha secara istiqomah. mesti kita akan berjaya. betulkan pepatah orang lama, kayuh perlahan-lahan pasti sampai ke tepian. kalau ko laju sangat takut terlajak pula perahu. terlajak perahu boleh diundur. kalau terlajak kata, badan binasa. okey! tamat kelas bahasa melayu kita bersama cikgu izan hari ini. esok kita belajar pepatah lain pula okey murid-murid...

berbalik kepada bangun awal, ianya bersebab hari ni. mahu ke teluk intan membeli PSP buat iman. kerana menjalani minor operation hari tu, dia dapat upah PSP. woah! kalau ini macam aku mahu bedah juga. agak-agak hj.salleh nak belikan aku kereta tak sebijik? HAHAHAHA. oh, bukan aku atau hj.salleh yang beli dan bayarkan untuk iman. tapi abuyya dia lah. kalau aku yang berjanji maknanya sampai aku kerja baru dapat. HAHAHAHA.

alang-alang menyeluk pekasam, biarlah dapat ikan pekasam nya. walaupun aku tak pandai nak makan ikan pekasam. kami semua ikut serta. semua di sini adalah emak, abg pen (abuyya), kak etun (ibu), acik, abg en, isha, iman,alep,qistina dan maksu yang terhegeh-hegeh nak ikut. semua ada rencana sendiri ke sana. dan yang pasti rencana si mak su yang terhegeh-hegeh itu dapat dijadikan kenyataan. aku dapat kasut baru! HAHAHAHA. esok-esok bila ada masa nak pakai, aku tayang dalam ni okey.wajib tayang sebab guna duit mak. kalau nak harap duit aku, jawapan nya "sem depan laaaaa".

okey, nak cuba masak telur dadar campur mayonis yang macam sheila rusli masak tu. tadi dapat free makan dekat the store..sooooodapppppppppppp! nyam,nyam! itu pon nanti aku tayang kalau sempat. kalau dah kena ngap memang tak sempat la.

okey, kelas bahasa melayu kita telah selesai. class dismiss! horeay!

with❤:izan®

4 comments :

  1. topex : dah tak berjaya dah, pagi tadi kul 9 baru aku bangun! HAHAHAHA

    acan : resepi ape? telur dadar?

    ReplyDelete
  2. aah... telur dadar sheila rusli. hoho...

    ReplyDelete

leave me some words ;)