Followers

Saturday, June 16, 2012

Kak Long Engagement

 Hai, salam.

Bulan lepas kan aku tak bekerja. So banyak la masa aku nak pergi kenduri la, makan-makan la. Kemas rumah la. Salah satu kenduri yang aku pergi adalah kenduri pertunangan kakak sepupu aku. Aku panggil Kak Long. Anak sulung mak njang dan pak njang aku. Merupakan adik kepada ayah aku. Hah! paham-paham sendiri la ye. Kalau anak-anak bonda tak paham. Nanti boleh tanya. Ketuk pintu bilik dulu ye. Eceh!

Temanya adalah hijau. Tapi aku pakai kuning. Eleh, hijau dengan kuning mana jauh beza. Lebih kurang je. Kenduri ni dekat kampung. Kampung adalah kampung mak ayah aku dekat Parit Buntar. Pak njang aku ni kerja dekat Penang. Tapi dah nak pencen beli rumah taman dekat kampung. 

Memandangkan Kak Long merupakan anak first dan kenduri first untuk mak njang aku. Memang meriah la. 

Kak Long the bakal pengantin.
Mak Su the entah bila nak kawen. HAHA

Mini pelamin ni adik mak njang aku buat sendiri okey. Lawa kan. Macam tempah kedai. Agak-agak aku bertunang nanti nak buat ke tak? (Gatainyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa).

Lambat lagi la nak tunggu time aku tu nanti. Kalau ikutkan hati. Nak aja aku ajak Alan nikah terus. HAHA

The bakal pengantin.



with❤:izan®

1 comment :

  1. asal ada gambar pelamin, mesti ada kak ijan kt situ. haha

    ReplyDelete

leave me some words ;)