Followers

Monday, July 01, 2013

Al-Kisah mencari katil.

Hai, salam.

Hari sabtu lepas aku pergi fitting baju nikah and sanding. Sekali baju Alan tertukar da. Akak tu salah bawa baju nikah Alan. Patut la masa dia try pakai aku nak gelak pon ada. Seluar singkat, tangan singkat. Tapi yang nak jadi marah sebab leher baju melayu Alan kitorang request special sikit. Tapi jadi lain pula. Sekali akak tu kata "akak rasa suami akak salah letak no la kat baju ni. Ni bukan baju Adik ni" Terus rasa lega sikit.

Then baju nikah aku adalah sangat okey. Cuma akak tu kena kecikkkan pinggang. Adakah losyen Fellina telah menunjukkan kesan. Bagus la kiranya begitu *nak kahwin kau. Haruslah buat bakal laki kagum. HAHAHAHA . Baju sanding aku je ada masalah sikit. Terlalu jarang. Kalau aku pakai dress tu macam tu saja time sanding kompem ayah aku suruh tukar baju lain. So sebagai langkah selamat akak tu mengesyorkan kepada aku untuk mencari inner jubah dan pakai dalam baju. Tu la, nak sangat lining nude color. Memang NUDE!.

Habis cerita baju. Kembali kepada tajuk. 

Hari Ahad pula pergi ambil langsir kat Nilai 3. *eh mana cerita katil ni. 

Lepas settle bayar and ambil langsir aku berbunyi tepi telinga Alan.

"Ala, tak boleh ke beli katil macam saya nak tu?"

"tak payah la"

"okey la, kalau dah tak boleh beli katil saya nak tu kita beli katil macam dalam cerita ombak rindu"
*aku memang dah lama nak katil tiang empat ni

Ihsan google.
Terus Alan bawa pusing kat kedai perabot area Nilai 3 tu. Jumpa dah katil macam aku nak. Tanya harga.

"Bang, berapa ni?"

"1600 dik. Jap tanya tokey boleh kurang tak"

"Tanya bang, ada kos hantar tak?"

"1300 dik. Kos hantar takde"

"Sekali tilam tak bang?"

"Tak dapat la dik, kayu jati ni"

*terus down

"takpe la bang, saya ronda dulu"

Masuk kereta bising lagi tepi telinga Alan. Aku ajak pergi Giant Nilai sebab ada sales tilam sekali katil. Kira one set la. 

Sampai sana. Ada 2 set yang dalam bajet. Satu tu katil takde frame tapi tilam tak best. Satu lagi katil ada frame and tilam best. Tapi out of budget. Hasil negotiate dengan sales person tu aku minta tukarkan tilam best come with katil without frame. Punya bodek sampai dapat harga yang okey dengan budget aku. Terusssssssss sambar! Tengok kau terus sambar! Tapi kan. Ada satu ayat dari sales person tu yang buat aku beli tanpa pikir panjang.

"Kalau akak beli katil mahal tapi tilam lima enam ratus saja, akak sedap ka mau tidur?"
"Saya tanya akak sama abang la, akak sama abang mahu tidur atas itu katil ka atas tilam?"

Terussssssss beli tilam warranty 14tahun dari kau bangla hoi! Siap kau kalau tak sedap!

with❤:izan®

2 comments :

  1. Auwww seronok pulak bace persiapan orang nak kawen ni. hehehe. moge dipermudahkan semuanya kak izan. :)

    ReplyDelete
  2. Nak shopping seronok. Nak kuarkan duit tu? Adehhhhhh..

    ReplyDelete

leave me some words ;)