Followers

Tuesday, July 16, 2013

PhotoBook Engagement from Pixajoy-Beli kat Groupon RM52.00

Hai, salam.

Aku ingat lagi kalau dulu ambil gambar pakai kamera petak insert kodak dalam tu . Pastu ko nak tengok gambar ko tak boleh on the spot lepas klik boleh view macam digital camera sekarang. Ko kena cuci dulu. Hari ni hantar kodak film pergi kedai. 3-4 hari lagi baru ko dapat gambarnya. Lepas tu kena beli album lagi. Nak susun dalam album gambar-gambar tu.

Sekarang semua dah canggih manggih. Hujung jari sahaja. Siap la album siap gambar dalam tu. Ini adalah first time aku try buat sendiri Photobook. Aku beli kat Groupon. Korang mesti lagi hebat kan bab buat-buat Photobook ni. 

Oleh kerana ini pengalaman pertama nak buat Potobook sendiri. Haruslah aku tayang kasi bangga sikit *Ya Allah bulan puasa pon perempuan ni nak bangga-bangga*


Oleh kerana first time. Aku pilih je Open an Existing Project tu. Tak reti la hai nak create ke hape. Maklum lah aku ni bukan berseni sangat bab-bab ni.


Mula-mula aku pilih yang aku higlite warna biru tu. Sekali kena add RM8 masa nak bayar. So aku tukar ambil Ruff n Tuff Debossed 8.5x11 Lanscape. Yang tu tak kena tambah pape dah. All include RM52.00 yang ko beli dari Groupon tu.


Mula-mula bukak dia akan kosong je bahagian gambar tengah tu. Then upload je la gambar mana kite nak. 


Dah siap masukkan gambar semua. edit-edir sikit. klik tanda troli shopping tu.


Pastu kalau gambar kite tak cukup bagus kualiti nya. Dia akan keluar pop up macam dalam gambar kat atas.So boleh la tukar gambar lain kalau korang nak. Preview and edit je. Tak perlu la ko nak risau gambar ko tak cantik ke pecah-pecah ke nanti.

Pastu klik je Done.

Siap la photobook ko. Masa klik Done tu. Dia akan terus buka page Pixajoy untuk proses redeem vaucher and payment semua. Ikut je arahan. Sonang! Orang buta it macam aku ni pon boleh buat. Ini kan pula korang kan. Hik Hik Hik

Itu sahaja. Belum sampai lagi kat aku Photobook nya. So aku belum boleh kasi review bagus ke idok. Harap bersabar ye.


with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)