Followers

Thursday, July 25, 2013

Perangai pelik orang nak dekat-dekat kahwin.

Hai, salam.  

Tak sampai sebulan je pon lagi. Cungap-cungap aku nak settlekan semua benda. Kadang-kadang rasa macam tak nak kahwin. Tapi kadang-kadang nak. Makin nak kahwin ni makin pelik-pelik aku rasa perangai aku. Bukan-bukan minta kat Alan.

Aku suka cakap dengan Alan.

Awak ni tak romantik la. Tengok si tut dengan tut. Si tut selalu bawakan handbag tut.

Alan jenis relek je jawab. 

Awak nak kahwin dengan saya ke dengan tut?

Terusssssss aku sengih-sengih. Balik rumah aku kenang-kenang balik.*kenang-kenang okey*

Apa lagi aku nak dari Alan. Semua aku nak aku dapat kot. Aku ni ha bukan elok sangat pon perangai tak de la romantik tahap tangkap leleh. Tapi Alan relek je terima aku. Apa ada hal time bercinta ko nak romantik bagai nak rak. Entah-entah dah kahwin nanti Alan bertukar jadi Romeo. Terus aku jadi Juliet! Hahaha 

Nak tunang? Alan pinang aku.
Nak cincin tunang macam tu macam ni? Alan bawa aku pergi pilih.
Nak kahwin? Alan bagi aku duit hantaran.
Nak rumah? Alan bagi aku rumah.
Nak anak? Gatal la tu!


p/s: Mak aku pesan. Dahulukan perut laki bila dah kahwin nanti dari perut sendiri. Acaner mak kalau anak mak ni kuat makan. Entah-entah perut aku yang aku dulukan nanti.

with❤:izan®

2 comments :

  1. Haha tau takpe. Kita ni yang kuat makan. Macam mana nak isi perut laki kita :p

    ReplyDelete

leave me some words ;)