Followers

Friday, September 20, 2013

Cara Aku Merajuk-Boleh hilang sabar orang yang pujuk.

Hai,

Aku kan anak bongsu, mana boleh tak pandai merajuk. Aku adalah sangat hebat bab merajuk dan menunjuk perasaan. HAHAHA. Ini merupakan kehebatan anak bongsu Haji Salleh.

Macam semalam, balik kerja jam 6. Selalu jam 6.40 aku dah sampai rumah. Entah kenapa semalam jem teruk kat area simpang nak masuk Banting. Rupanya ada kereta eksiden. Semalam dah la banyak gila kerja luar. Berapa kali kena pergi bank. Lepas tu rasa macam, bestnya kalau dapat baring dekat tilam kat rumah. On the way nak balik semalam, dalam hati aku ingat tilam je. Tilam, tilammm, tilammmmmm. *baca gaya zombie minta otak*

Sampai rumah nampak motor Alan dah ada. Kembang-kembang hati dan perasaan ini. Konon-konon nak minta Alan urut sikit bahu aku ni. 

Assalamualaikum

Walaikumussalam, Nape lambat balik?

Jem tadi *buat muka sedih*

Nape tak sidai kain?

Lupa *buat muka double sedih*

Letak handbag terus angkat bakul kain pergi sidai. Semalam Alan yang basuhkan baju-baju. Memang aku kena sidai baju patutnya pagi tadi before pergi kerja. Tapi pagi tu aku sakit perut+malas. Aku memang ada penyakit malas nak buat apa-apa pon pagi-pagi. Habit dari bujang. HAHAHA 

Sayang, tak payah la. Esok je sidai.

Sikit je *sampai hati buli kite suruh sidai baju*

Tak payah. Esok je buat. Karang hujan basah baju tu

Sidai kat pagar ni tak kena hujan.*degil ni,nak tunjuk degil*

*Alan malas nak layan tunjuk perangai aku*

Tension kan bini macam aku. HAHAHA. Sebenarnya aku takut Alan marah, sebab tu aku terus pergi sidai. Dah la dia yang basuhkan baju-baju tu. Nak sidai pon aku malas. Lepas tu masuk bilik nangis. Konon-konon kena marah sebab tak sidai baju. Padahal Alan tanya je kot.

Nasib ada Laki pandai pujuk macam Alan. Ayat-ayat pujuk malas ah nak kongsi. Kang korang muntah. HAHAHA

Gambar 2011.
p/s: Minggu ni nak pergi COD curveshawl kat Alamanda. 

with❤:izan®

3 comments :

  1. Replies
    1. Tapi kitew majok nak perhatian jewwwww..hahahaha

      Delete
  2. haha..biasala tu kan..hehe

    cer tgk daisypath tu..married..today is the day..arini ke bru kawen? hehe

    ReplyDelete

leave me some words ;)