Followers

Friday, November 08, 2013

Cara Shopping ALAN vs IZAN

Hai,

Gambar kahwin Dayah nanti la aku share eh. Gambar kahwin aku pon belum share sibuk je nak share gambar kahwin orang lain. HAHAHA. Biasa ah, hutang baru settle. Mihmihmih. Bulan 8 kahwin bulan 11 baru habis bayar. Dasyat tak? *B2B jangan tiru*. Nasib la photographer kitorang haritu abang ipar BFF Alan. Tapi tu pon dah macam malu-malu je kitorang bayar lewat. Sekali OP kitorang cakap dia pon belum siapkan. Sebab bini dia otw nak bersalin haritu. Busy sikit. Legaaaaaaaaa sikit hati ni. 



Ok, settle dah bab hutang piutang. Serius wey, selagi tak habis hutang tu selagi tu la aku dengan Alan tak senang duduk dekat rumah. Aku jahit shawl pon stress. Sebab pulun gila nak habiskan bayar hutang. Sekarang dah boleh relek-relek jahit shawl. Sebab tak pikirkan dah nak bayar duit orang. Nak pikir making babies je. *phuuuuuuuiiiii*

Semenjak kahwin ni memang aku dengan Alan tak de shopping apa-apa pon untuk diri sendiri macam baju ke, kasut ke, handbag ke. Serius, dah 3 bulan tak shopping, 3 bulan tak tengok wayang. Yang ada dalam kepala otak 3 bulan ni cepatlah selesai segala hutang piutang. Tapi shopping barang rumah tu banyak la. Dari barang dapur, perabot, barang kecik-kecik keperluan tu ada la. Jangan la korang pikir sampai aku dengan Alan ni daif bebenor. Cuma dalam langkah berjimat cermat tu lagi banyak la.

Selama berkahwin ni *3 bulan baru kot* aku noticed something pasal Alan. Dia jenis yang kalau nak shopping kena plan awal. Contoh, dia simpan-simpan sikit duit belanja kahwin kitorang, dia tak habiskan semua duit yang dia ada. Lepas tu dia beli peti ais, mesin basuh and tv yang sangat easy user untuk aku yang pemalas. Contoh mesin basuh auto. Bukan manual. *bini pemalas memang macam ni*. Kalau ikutkan aku, duit yang dah ada depan mata habiskan je la. Tapi Alan bukan ye. Dia plan, bajet then buy.

Kalau shopping barang dapur pon macam tu. Alan akan suruh aku listkan dalam kertas. Tunjuk dekat dia. After get approval from him, baru pergi beli kat tesco ke giant ke. Kalau ada dalam list aku tu macam pelik-pelik sikit. Dia akan tanya untuk apa. Contoh : "Vanish" so aku kena terangkan, baju kerja dia warna biru, tak boleh pakai clorox, kena pakai vanish. Haaaaa, macam tu ye anak-anak bonda. Karang kalau ayah ajak korang pergi shopping, sila buat list macam bonda ni ha. *anak-anak yang baca, korang boleh skip kalau geli*

Lagi satu, aku jenis yang suka capai tambah dalam troli kalau masuk Giant or Tesco tu. Then Alan punya jeling kerut kening sampai aku akan explain secara sendiri tanpa Alan tanya untuk apa "eh, lupa la nak masukkan santan dalam list. HEHEHEHE". Kena gelak ye, kalau tak nanti tak dapat makan sedap-sedap. Kena balik masak. HAHAHA

Ha, ni lagi best. Korang orang perempuan mesti suka masuk-masuk kedai. Tapi tak beli pape pon. Saja nak cuci-cuci mata dan rehatkan minda kan. Aku pong! Aku kan perempuan Alan dia tak suka. Masuk kedai yang nak beli je. Takat tengok-tengok tak payahhhhhhh masuk. Karang jadi terbeli. mihmihmih

Walaupon Alan dan aku berbeza *walaupon???* aku faham, bukan senang nak menjadi ketua keluarga. Kalaulah aku kat tempat Alan, rasanya tak tertanggung dek bahu nak jadi Imam keluarga. Nasib la aku perempuan. Jadi makmum je la. Dan pengikis duit suami. Mihmihmih

p/s: ukur baju dibadan sendiri. Kalau kau ukur kat badan JLO tapi badan rupa tong itu namanya nonsense!

p/s/s : tips hamil plssss. mihmihmih

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)