Followers

Thursday, November 07, 2013

DIY Langsir Dapur sampai mengamuk.

Hai.

Minggu lepas aku cuti lama kan. Dari sabtu sampai selasa. Tapi mandang je la orang lain pergi bercuti. Alan keja. Tak pe la. "Abang, nanti kita p tidoq kat morib eh" Motif? HAHAHA

So, Isnin and Selasa duduk rumah je la. Isnin tu Alan bawa pergi cari kain Jakel. Syurga duniawiwiwiwiwi tu. Okey lah, Sambil berjalan cari duit. HAHAHA. Dah tenghari aku macam malas pula nak masak. Ajak Alan pergi makan kat Wong Solo Shah Alam. Sekali sekala aku belanja. Selalu lakiku je yang bayar. Ni sebab dah ada duit lebih sikit beli kain tu, belanja la Alan makan lunch.

Balik sampai rumah tiba-tiba macam mengantuk gila. Tapi disebabkan malam ahad tu aku dah siap jahit langsir dapur. Nak juga gantung. Even dah penat and mengantuk. Gigih ni gigih sangat. Lepas tu cubaan macam failed. Kejut Alan suruh solat zuhur dulu. Sebab dia sampai-sampai rumah terus sambung tidur. Alan kalau kerja malam, siang dia tidur je. Kesian pula aku nak kejut suruh pasangkan langsir.

Dah sampai 4,5,6 kali macam failed je. Alan datang jenguk. Lepas tu aku tak puas hati sebab Alan pasang tak sampai hujung tingkap. Aku bukak pasang balik. Tapi dah umpama tikus membaiki labu. At last aku hempas-hempas langsir tu. Stress sebab susah gila nak pasang bagi tegang dan sampai hujung tingkap. Sebab kitorang just lilit dawai kat besi keselamatan tingkap tu. Entah korang paham ke idok. Lantak la. Tapi jiwa aku memang meroyan gila masa tu. 

Alan datang balik pasangkan sampai hujung tingkap. Baru boleh. 

Lepas tu masuk bilik minta maaf dengan Alan sebab nak tunjuk hebat pasang sendiri. HAHAHA




Abaikan perkakas dapurku yang tergantung-gantung tu. Memang tabiat mak, acik, and aku sama je macam ni. Suka gantung dekat tingkap. Senang nak nampak. Mihmihmih.


P/s: Lepas ni boleh buat bisnes langsir mungkin. *angan je la, kain beli kat jakel nak buat dress pon tak jadi apa lagi* 

with❤:izan®

4 comments :

leave me some words ;)