Followers

Friday, November 15, 2013

Laki bini Malam Jumaat.

Hai, 

Asyik hai je kan. Aku tak pandai la nak mulakan entry dengan benda lain. Tahu Hai je. Boleh la kan. Eh, Mira nak beranak. Baby girl. Adra Marissa. Hamboih! Retis sangat nama anak ko Mira. Kalau ko bagi aku yang namakan memang nama-nama kampung je la aku bagi. Sebab nama aku pon nama kampung je. Mihmihmih

Lepas beranak terus call aku semalam. Beranak pukul 9.30pagi pukul 11.30pagi aku nampak misscall kat HP aku. Gila kuat perempuan tu. Kalau aku mahunya aku tidoq sampai esok. Apa-apa pon semoga Adra Marissa Binti Syahir Azfar menjadi anak yang solehah dan menyenangkan Ibu dan Ayah ye. Ha kau, nama laki mira pon dan urban. Mana nama anak tak urban. Kalau anak aku nanti Melur binti Noor Azlan. Kalau dia tanya,

"Bonda kenapa nama kita Melur je?"

"Untung bonda tak letak nama kau Telur" HAHAHA

Tak de la. Bonda gurau je. Nanti Bonda pikir nak letak nama kau apa ya. *lagi 10 tahun aku baca balik entry ni mesti geli-geli* HAHAHAHA

Semalam Alan pergi main bola. Laki aku tu lepas je 6 bulan operation kaki dia haritu terus laju je pergi main bola. Memang la ikut kata doktor. Sebab doktor kata after 6 month dah boleh main bola macam biasa. Masalahnya, fisio dia pergi 2 bulan je. Huh! *Dosa huh huh kan laki* 

Aku sampai rumah semalam pon dah lambat. Sebab sangkut kat traffic. Sampai rumah terus pergi potong kain pelamin Aton. Tengah jahit tiba-tiba dengar bunyi kereta Alan. Enjin kereta dia sebatu dah boleh dengar. Kalau dia panaskan enjin kereta before pergi mana-mana aku jadi macam takut je. Kang jiran-jiran keluar maki kitorang sebab enjin bunyi rupa jentera besar.

Kelam kabut pergi buka pintu sebab Alan panggil. Dia malas nak cari kunci rumah dalam beg. Aku ok je. Ape ada hal takat buka pintu. Pastu nampak Alan masuk rumah kaki incut-incut. Pastu hek hek hek. 

"sayang sakit kakiiiiiiii, hek hek hek"

Geram je aku tengok. Alan masuk bilik mandi-mandi solat then baring. Aku dah siap masak suruh Alan buangkan sampah. *ni memang kerja Alan, aku takkan buat kalau dia ada kat rumah*

Sakit kaki bukan alasan untuk tak buang sampah. Aku sakit perut semalam masak je. Sambil jalan pergi ambil sampah tu Alan bunyi-bunyi,

"Sayanggggggg, sakit kaki. Hek hek hek"

Hek elehhhh, ingat aku nak kesian? Tadi kau main bola tak de plak sakit kaki ke apa kan. Balik rumah hek hek hek. HAHAHAHA

Lepas makan semua Alan pergi ambil sendiri minyak sapu kat kaki dia. Sakit sangat la tu. Aku dah siap-siap kemas barang nak bawa balik Trolak malam ni, kemas dapur sikit, masuk la bilik nak tengok kaki Alan. Sekali dah tidur dah. Memang bengkak pon kaki dia. Pastu rasa macam kesian pula. Belek la sikit. Nak urut karang sakit pula. 

Alan kalau dia nak demam ke, sakit kaki ke, bahu ke. Mesti hek hek hek dia tu wat aku geram jeeeeee. Kecikkan mata minta kesian. Aku ni dah la mudah cair tengok mata macam tu. Urut la sikit. Pastu hek hek hek lagi. Nasib laki sendiri!

p/s: malam tadi aku sakit bahu, kekonon nak minta Alan urut. Sekali dah tidur. Urut sendiri je la sambil hek hek hek sendiri. 


with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)