Followers

Thursday, June 07, 2012

New Job.

Hai, salam.

As you alls know, kalau tak tahu ni korang akan tahu. Lepas je praktikal dekat HQ 7e, aku terus sambung kerja kat sana. Dalam setahun lebih. So many things i had learn there. Dari aku tak tahu apa itu kerja sampai boleh la sekarang nak pindah cari kerja lain. Eceh. Dan akhirnya aku telah pindah kerja. Dekat Mont Kiara. Jadi orang Damansara la pula. Tapi still duduk rumah sewa yang sama. Dengan Dila and Nana. Cuma jauh sikit la nak berulang dari Cheras ke Damansara. But it still okey. 

Dari payroll ke admin. Memang banyak perbezaan. Banyak yang aku nak kena belajar. Walaupun memang aku belajar admin, tapi telah lama aku tinggalkan. Tiba-tiba pula nak kena buat cash flow semula. Tak ke gelabah nak mampos aku nak recall ballik apa yang aku belajar masa 1st year kat UKM dulu. Nak kena prepare payment voucher, trace transaction, key in in excel. Manage property to rental and sales. Oh My Allah! Finally i am practicing what i had learn at Uni. I am so thankful Ya Allah.

Suasana office juga berbeza. Kalau dulu masuk office riuh, gamat dengan suara-suara teman sepejabat. Ye la, ramaikan. Sekarang yang ada dalam ofice ada la dalam 5 orang. Yang lain semua agent yang merata menjalankan tugasan luar. But it is fun actually. With these small amount i hope i can get into all the officemate and can make friend. I ada meja sendiri tau. Ada printer sendiri. 

My workplace.
Then dalam office ada small pantry and fridge. Had free work place yang mana agent boleh duduk mana-mana diorang suka. Boss pula jarang-jarang ada di office. Can you imagine how nice my new workplace? It is very nice. Tapi aku takkan lupa company lama yang mana telah ajar aku macam-macam. Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermanja. Eceh! HAHAHA

The free workplace for the agent.
So far, baru tiga hari kan aku bekerja kat tempat baru. Nothing much to say. Still try untuk menyesuaikan diri dengan keadaan dan suasana baru.

The mini pantry.

nak kene letak caption ke ni ape?

p/s : Izan Boleh!


with❤:izan®

3 comments :

  1. hidup gigi baru! gigi baru boleh!

    ReplyDelete
  2. bole x jgn tiru org.. tuka keje baru.. eeee... sibuk!! gud lux syg.. hahhaha...

    ReplyDelete
  3. su : kau dah komen salah entry ni su. aku cium ko kang! haha

    kak ida : haha. kita kan sehati sejiwa. kak ida pon good luck k ;)

    ReplyDelete

leave me some words ;)