Followers

Friday, July 12, 2013

Baju Nikah Butang Moden-Alan

Hai, salam.

Ramadhan ke-3 hari ni. Rasa macam sekejap sangat puasa kali ni. Dah masuk hari ke-3 dah. 

Kali ni nak share Baju Nikah Alan. Untuk pengetahuan. Baju nikah and baju sanding kitorang, semua aku tempah. Buat ikut design and ukuran kitorang sendiri. Mungkin bagi sesetengah orang akan rasa macam membazirnya buat baju nikah and sanding sendiri. Padahal nak pakai sekali je. Oh no-no.

Mak aku ada buat bisnes sewaan plamin dan baju pengantin. So, baju-baju itu nanti akan di masukkan ke dalam senarai baju sewaan mak aku. Mungkin baju nikah tidak kot. Sebab warna cream macam tu sungguh sayang untuk aku bagi orang lain pakai. Tapi kalau ada yang nak sewa juga. Akan dipertimbangkan.

Lagipon untuk sanding, mak aku kata pakai je pelamin apa yang ada kat dalam stor tu. So dah boleh jimat kita-kira RM2K untuk pelamin dan meja makan pengantin. Aku dengan Alan kan pengantin bajet. Pakai je la apa yang ada dekat rumah. Nanti pandai-pandai la mak aku olah pelamin nya ikut selera aku. HAHAHA


Lelaki kalau bab design baju memang tak cerewet. Senang kerja aku. Bila aku tanya pasal baju macam mana dia nak.

Aku : Awak nak baju nikah macam mana?
Alan : Tak tahu la.
Aku : Jap, saya carikan contoh.

Aku bagi la beberapa contoh aku google. Baju melayu mana ada banyak jenis pon. Beza kat leher je. Pastu Alan nak leher butang macam kat atas. Lawa juga bagi aku. 

So, baju nikah Alan adalah seperti dalam gambar diatas. Nak tengok real kena tunggu time nikah la. Dah siap dah pon baju nya. Last week pergi ambil. Excited sangat kan. Kemain awal baju nikah siap. HAHAHA. Bukan apa, aku jenis malas nak settle benda-benda remeh ni last minute. Settle awal senang.

pssst : Bulan 5 dah pergi tempah. Sebab takut orang tak nak ambil tempahan. Kahwin lagi lepas raya. Rasakannnn!
with❤:izan®

2 comments :

  1. Auwww.... Abg Zuan lusa nak kawen baru kitorg cari baju nikah dia. BAju akak bln 2 lagi da tempeh. Kesian dia. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang perempuan. Biasa la kak. Heksaited terlebihhhh...hahaha.

      Pssst: Best x kawen? Hik3

      Delete

leave me some words ;)