Followers

Wednesday, October 23, 2013

360 Degree.

Hai,

Oleh kerana bos ke Jasin mari kita update blog. Eh, aku dah siapkan semua kerja mentaip. Oleh itu boleh mentaip blog. Kerja despatch petang lepas makan baru aku buat, sebab kerja-kerja sebegini memerlukan tenaga. Sekarang baru aku faham, bertapa susahnya kerja despatch.

Semalam aku jahit hampir 20 helai shawl tanpa henti. Sekali tapak mesin jahit tepi aku tercabut. Terus aku emo sampai pergi depan nangis tengok runningman. Padahal part yang aku tengok tu Jong Kook tengah buat muka harimau dia. Serius kelakar. Tapi sebab tapak mesin jahit aku tercabut terus merembes air mata bercucuran. Wsap Alan suruh dia tengokkan mesin jahit aku esok. Alan kerja malam minggu ni. Ini mungkin penambah sebab kenapa aku terlalu beremosi semalam.

Nasib laki aku kerja pomen-pomen ni. Kalau Alan pandai pomen kapal. Aku umpamakan mesin jahit aku tu kapal aku. So, Alan wajibulghunnah kena pandai service and repair kapal aku tu juga. *Dasar paksaan manja* 

Dah dua bulan lebih dah kahwin. Tapi masih selalu silap letak tittle Miss Izan dekat surat-surat office. Sampai bos aku tegur, "Maybe U should put picture kahwin u kat desktop, so everytime u nak put Miss u akan rasa bersalah" HAHAHA. Gila kejam. Untuk pengetahuan bos aku ni a man. Real man. Tapi tahap understanding dia kalah orang perempuan.

Kehidupan selama 2 bulan setengah setelah kahwin. Contoh :

  1. Kalau dulu aku iron baju kerja aku seminggu terus. Selalu aku buat hari Ahad malam Isnin. Malam tu dia punya peluh tahap sauna. Lepas iron baju terus rasa kurus. Tapi sekarang aku iron baju aku kadang-kadang je. Kadang-kadang tak iron. Pakai je baju yang tak kedut. Tapi aku iron baju kerja Alan seminggu terus tiap hari sabtu or ahad. Baju kerja Alan banyak poket. Seluar kerja dia pon banyak poket. Iron baju kerja Alan bukan rasa sauna dah. Dah mandi peluh aku. Lepas siap iron terus rasa keding. Lagi teruk dari kurus. Tapi aku still iron dengan ikhlasssssssss *sambil libas-libas rambut*
  2. Kalau dulu aku masak ikut mood. Kalau rasa rajin aku masak. Kalau malas aku beli. Kalau tak tahu rajin ke malas aku tidur. Sekarang hari-hari kena masak kecuali tiba-tiba Alan wsap "sayang, esok tak payah masak, abang bagi cuti". HAAAAAAAAAAaaaaaaaaaa, masa ni horey sangat. HAHAHAHA. Ni pon kalau Alan kerja malam. Siang dia ada kat rumah nak makan kan. So aku kena la masak pagi before pergi kerja tu. Tapi kalau dia ada hal nak keluar Alan makan kat luar je. Aku suka je masak tuk Alan. Sebab aku tak suka dia makan kat luar. Lepas tu bila tengok perut Alan cam buncit-buncit sikit rasa bangga sebab dengan hasil masakan aku. *motif nak bangga laki perut buncit*
  3. Kalau dulu aku kemas dapur 2 hari sekali. Sebab jarang masak kan? Tapi sekarang hari-hari aku lap lantai dapur dengan kain pakai tangan tau. Sebab dapur aku kecik je. Nak pakai mop tu rasa macam tak puas hati sebab celah-celah kecik tu tak boleh nak masuk mop aku tu ha. Pakai kain lagi senang. Lepas tu kalau ada orang cuci pinggan mangkuk kat sink tapi tak kutip sisa-sisa dalam sink tu aku rasa stress. Sebab aku tak tinggalkan sink tu macam tu. *tapi marah dalam hati je la* Dosa marah suami. HAHAHA
Tapi ada satu benda aku paling susah nak ubah. 
  1. Basuh, sidai and lipat baju. Selalu benda ni Alan buat. Tapi dia takat basuh and sidai je la. Alan memang failed bab lipat baju. So nanti aku kutip and lipat. tapi nak tunggu lipat tu ada la dalam 3 hari baju tu terperuk atas sofa buruk tu ha. Maybe yang ni kena kumpul semangat nak ubah. Slow-slow la. Tak semua orang kahwin boleh tup tup jadi isteri penrajin. I is malas tang tuuuuu je. Yang lain aku rajinnnnnnnnn *pffffttttt*
Tapi Alan sekarang rajin gila kemas katil. Tiap kali lepas tidur je mesti aku tengok katil clear. Tegang. Bantal cantik je susun. Sumpah aku tak de niat tuju kat sapa-sapa masa aku post kata-kata Ustaz Don ni. Tapi laki aku ni alert terlebih. Aku boleh je kemas. Sebab Alan jenis suka baring dalam bilik dalam erti kata lain kuat tidur. So, tak guna kalau kemas sebab nak tidur lagi lepas tu. HAHAHA


p/s: Pensuami idaman aku kejarkan. Entah aku ni penisteri dambaan ke idok. Hik hik hik


with❤:izan®

1 comment :

  1. i leave you some words. Nice writing..... nice story....

    ReplyDelete

leave me some words ;)