Followers

Saturday, January 15, 2011

Day 29 - In this past month, what have you learned?


entry kali ini bersifat serius. usah dikau gelak walau sekali. akan aku marah sampai esok malam. apa yang aku pelajari selama sebulan yang lepas? BANYAK! takkan boleh kira dengan 20 jari kaki dan tangan aku ni. aku akan bahagikan kepada beberapa bahagian kehidupan. sebab aku siang jadi manusia, malam jadi rimau. dua alam. tak-tak. ianya hanya jenaka. sapa yang gelak tu??? 


  1. kehidupan sebagai anak. sejak aku menjalani alam pekerjaan ni. walaupon bukan dalam alam pekerjaan sebenar. kerana aku masih dalam tinjauan amali oleh pensyarah aku. aku dapat rasakan macam mana susahnya mak ayah aku mencari duit untuk sesuap nasi. kalau dulu aku hanya pandai minta dan dapat. sekarang setiap apa yang aku nak, aku kena usaha sendiri. cari duit. then baru aku dapat. kalau tak usaha? tengok je la hokeyh.
  2. kehidupan sebagai pekerja. aku dah belajar macam mana nak bangun pagi-pagi dengan sendiri.pergi kerja gelap. balik pon gelap. ini lah alam kehidupan pekerjaan aku sekarang sejak sebulan yang lalu. eh, tapi aku bukan PR ok.
  3. kehidupan sebagai seorang manusia. ini juga akan menjadi panjang lebar untuk dihuraikan. pertamanya, aku bukan dalam kalangan wanita cantik seperti irene, arni yusnita ahmad, atau fatin liyana. aku senaraikan 3 je la buat masa ni. sebab kalau nak list semua mampos aku sampai esok kerja aku duk list blog wanita cantik. bukti yang aku kata yang aku ni bukan la dalam kalangan blogger yang cantik sebab follower aku tak da la sampai ribu-ribu macam blogger-blogger cantik kat atas ni ha. nak sampai 5  ratus pon ntah tahun bila la. so, jangan nak panggil aku wanita, akak or manusia chanteq. aku ni cantik tak ada. cuma manis tu ada kan?
  4. kehidupan lagi. ok, dalam blog aku memang gedik sejak sebulan yang lepas. eh, seperti salah, sebenarnya sejak dari awal berblog lagi. tapi masa itu tak pernah pula orang nak tanya aku ni sesuai ke tak jadi gedik. sejak sebulan ni saja yang ada orang tanya. maybe sebab sebelum-sebelum ni orang tak baca blog aku. so tak la menyampah tahap muntah. nasihat aku senang sahaja. sebab ini adalah apa yang aku buat. ingat ya anak-anak. nak bagi nasihat, tengok diri sendiri dulu. sama ada kita buat or tak buat. baru kasi nasihat kat orang. kalau la sapa-sapa yang rasa aku ni gedik and meluat tahap lepat liat nak baca blog aku sila la tutup. jangan baca apa-apa. sebab lagi anda baca. lagi saya akan menggedik. ini adalah lumrah zahir batin saya. saya tak akan ubah. oh kau nyah..mak memang gediksz!
  5. ahah. tolong jangan rosakkan mood aku malam-malam. agak-agak tak suka dengan apa yang aku tulis dalam blog. and rasa macam aku ni wanita yang patut di kasihani ke hape ke kan. jangan la tanya kat formspring dengan nama "anon". sebab anon ni annoying. dont like uuuuu... nyampes cam sampaes! 
oleh itu sampai sini sahaja sesi luahan perasaan izan bersama doctor blog. kita akan jumpa lagi entry-entry begini kelak. jika...eh, abaikan.


with❤:izan®

2 comments :

  1. izan buat la entry yang tajuknya macam ni "AlanIzan love story" hahahaha - request dari peminat setia anda...

    ReplyDelete
  2. Huhuhuu.. nk tegelak jugak cemane..

    http://ishikosworld.blogspot.com/2011/01/114-keluar-di-hari-yg-berangin.html

    ReplyDelete

leave me some words ;)