Followers

Thursday, June 16, 2011

Aku kuat makan.

Hai, salam.
Siapa pernah dengar orang-orang lama kata "orang kurus ni kuat makan". Kalau dulu boleh nak kata ku kurus. Yela berat 45kg je, sedangkan tinggi aku 164cm. Tak ke dah macam papan berjalan? Tapi tidak lagi sekarang. Berat aku dah 51kg. Yeay! Tinggi masih sama. Memang rasa macam good-good la. Syukur Alhamdulillah. 

Eh, bukan ini yang aku nak sampaikan. Aku nak bagitahu, masa aku kurus dulu memang aku kuat makan. Tapi bukan masa kurus dulu je, sekarang pon sama. Bukan aku membela ke hape eh. Tolong la, tolong la open your mind tu sikit. Aku ni jenis yang tak kena nasi sehari boleh gigil kepala lutut ni weyh. Ketaq satu badan. Teruih nak demam wa cakap sama lu. 

Pernah masa Alan buat suprise birthday aku, dia ajak pergi makan ikan bakar. He pick me up after work. Masa tu dah jem jalan. Biasa la jalan kat area Time Square tu mana pernah nak lengang.  Ni pula lepas office hours. masa tu aku dah hangin dah. Duk ngadu-ngadu kat Alan cakap aku lapar. Ni nak pergi makan ikan bakar dekat Bangi ni. Jauh hokeyh. Sampai Bangi dah kul 8. So solat dulu. Then dia boleh ajak aku singgah al-ikhsan pulak? Memang aku tarik muncung 14 la masa tu. Nyaris-nyaris aku nak telan Alan hidup-hidup. Maybe Alan dah malas nak tengok muka aku. Dia terus bawa aku pergi makan. Sekali kawan-kawan aku dah ada kat sana. Nasib aku senyum balik. Tapi bila dah dapat makan. Memang lagi lebar la aku senyum.

Perangai aku ni bila tak dapat makanan, memang susah nak duga. Silap-silap aku boleh pergi dapur kedai makan tu, masak sendiri lauk tuk aku makan. Tapi rasa memang kompem aku masak lagi sedap la kan. Sedap ikut tekak aku eh. Tekak korang aku tak peduli. HAHAHA.

Thanks emak sebab sentiasa ada makanan dekat dapur. Thanks Alan, sebab selalu sumbat perut aku ni dengan makanan bagi kenyang sebelum jalan-jalan. Kalau tak caya. Ni ha bukti pemakanan yang sihat.

Masa first year. Wa rock weyh dulu. HAHAHA
Setahun.
Setahun lebih.
Setahun separa. Dah macam gerhana.



with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)