Followers

Friday, August 02, 2013

Berbuka puasa dengan ASBTians.

Hai, salam.

Bulan puasa ni, boleh kira berapa kali je aku berbuka dekat luar. Selebihnya masak, berbuka dekat rumah sewa or aku balik Trolak berbuka dengan family. 1st time berbuka dekat luar dengan Alan, dekat Yunkies Hut, Bangi. Lepas tu pon dekat Yunkies Hut, Bangi juga dengan Ayan and Jana. Baru-baru ni dengan ASBTians dekat Flaming Steamboat, Sunway.

Memandangkan aku dengan Alan adalah dua-dua ASBTians, haruslah dua-dua nak pergi. Semangat nak jumpa kawan-kawan. Tapi kesian Alan kerja shift malam minggu ni. Masuk kerja kul 7 malam 7 pagi baru balik. Mana nak join nye. Aku je la pergi. Nasib Hasmira nak tumpangkan aku pergi sana. Aku memang suka pergi mana-mana dengan Hasmira. GPS dia tak pernah salah. Terus je sampai destinasi. HAHAHA

Tapi masa balik aku tumpang Dayah. Pergi dengan orang lain balik dengan orang lain. Bagus kan? Sebab Mira kena balik awal. Ye la orang berlaki, dah la kau biarkan laki ko berbuka sorang-sorang ada hati lagi dengan perut boyot macam tu nak balik lambat. Memang kena maki la. Tapi laki Mira cool je. Pergi berbuka ngan kawan dia. Bujang kejap la masing-masing.



Memandangkan aku tak bawa camera haritu. Semua gambar ni aku ambil dari FB. Ecah Z yang upload kat group ASBTians.


Nama-nama timangan masa kat ASBT ni kelakar-kelakar tau. Ade Ijat Imam, Bite (Tak tahu la mana dapat), Pidut (Firdaus), Beitul (Rabiatul Nadiah) kawan aku yang ni dah artis taw. Wat part time modelling muslimah. Pastu ada lagi la nama-nama lain. Macam Apek (muka macam cina kot), muka je la. Sekali kau tengok kulit dengar dia cakap Jawa Habisssssss! HAHAHA. Alan pon dulu diorang panggil Ahcong. Sekarang je jadi Alan. Kadang-kadang aku geram aku ahcong-ahcong kan jugak.



Mana-mana aku bawa beg plastik hijau tu. Sambil menyelam minum air. Aku jual tudung masa ni. Bawa 40 helai, bawa balik dalam 20 helai je tinggal. Laris jugak la. Siap paksa-paksa orang buat muka kesian nak kahwin tak de duit. Pastu semua la pakat-pakat beli. Terima kasih korang. Contoh tudung macam yang aku pakai tu. 






Both of my friend Lia and Hasmira dah nak jadi mak-mak dah. Hujung tahun ni beranak la 2-2 ni. Dah nak ada junior ASBTians pula. Yang aku dengan ecah sekali nampak macam mak-mak ntah kenapa tak tahu.



Beitul yang tutup mulut pakai tudung hitam tu. Semua orang teruja tengok betul muka glowing-glowing datang. Kalau ko tengok beitul dulu-dulu lain sangat. Macam kutub utara dengan selatan.


Tengok je la masa ni, semua berebut nak ambil gambar dengan Beitul. Muka eksaited nak mampos.


Semua ni kawan aku dengan Alan dari form 1- form 3. Kenangan dengan diorang kalau nak cerita, aku rasa boleh buat novel macam Lagenda Budak Setan. Memang mostly perangai time tu dah ada ala-ala sikit. Tapi tak semua la. Yang baik-baik macam Asila, Ecah Z, Shima, Imah and Wan semua muka surau. Yang lain-lain tu muka memonteng manjang. HAHAHA. 

Cuma kenangan ngan Alan masa form1-form3 aku macam ingat tak ingat. Ke memang aku tak de kenangan dengan Alan masa tu. HAHAHA. Nama je satu sekolah satu asrama. Haram aku tak mandang Alan dulu. Pendek sangat, putih lepak-lepak pulak tu. Pastu rambut sikat belah tengah sikit punya kilat la kau pakai minyak Alan oi. *sekarang tak pe kutuk-kutuk dia, kang dah kahwin dosa* 

p/s: Terharu semua ada cerita-cerita nak datang kenduri aku dengan Alan nanti. 
WuuuuWuuuu..terharu.
p/s/s : A BIG thank to Adli sebab arrange majlis berbuka ni.

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)