Followers

Thursday, August 01, 2013

Perangai Pelik Orang Nak Kahwin Part 5-Kecantikan Hak Milik Kekal

Hai, salam.

Sekejap je aku rasa puasa kali ni. Masa 1st day puasa dulu aku selalu macam pikir sendiri dalam kepala aku. "Relek la, sebulan lebih lagi kot nak kahwin". Sekali tengok kalender macam "Eh, minggu depan dah raya, lepas tu dah nak kahwin" *padahal hari-hari aku printscreen countdown kahwin aku tu* 

Pastu whatsapp kat Alan. Saja bagi physco sikit kepala otak Alan pikir pasal kahwin kitorang. Aku takut dia lupa je yang dia nak kahwin dengan aku. Paham-paham je la Alan tu, selera tinggi menggunung, tapi dapat aku je pon. Eh, untung la dapat aku kan? HAHAHA

Orang perempuan kalau nak kahwin mesti korang suka try-try produk kecantikan nak bagi putih la, jerawat hilang la, nak bagi naik seri bagai lagi. Aku pon harus lah men-perempuan-kan diri dengan mencuba beberapa produk kecantikan. Masa nak bertunang dulu aku ada try A-Dha aku beli dari Kak Amoi. Serius muka aku masa tu boleh kata dah nak licin dah. Putih pula tu. Siap mak aku tegur, aku pakai apa. Terkejut la tu tengok anak bongsu dia ni lawa semacam. HAHAHA


Produk A-Dha macam dalam gambar dekat atas. Kalau korang nak beli boleh beli dengan Kak Amoi ni ha. Aku bagi direct link FB dia. Jangan tanya dah kat aku mana nak beli mana nak beli. Fening iols ni.

Pastu aku pergi mabul, aku stop. Masa tu kan aku dah berhenti kerja. Menganggur duduk rumah 2 bulan. So mana nak ada duit nak beli A-Dha bagai ni. Naik la balik jerawat. Balik pulak dari Mabul. Dengan muka aku burn tahap lapanploh peratus. Lama gila kot nak hilang burn tu. Dalam sebulan lebih juga la. Alan seminggu je dah putih balik. Alan tu muka putih lepak-lepak tahap aku boleh jeles. Kalau dia kene panas pon bukan nak burn sangat. Takat merah-merah udang macam tu je. Aku ni ha yang terbakar macam bontot kuali.

Lepas tu pikir macam, alahai sempat ke nak putih balik before kahwin ni. So aku pon start la makan Aurawhite awal bulan 7 haritu. Beli kat sepupu aku.

Aku macam tergerak nak makan Aurawhite ni sebab dia dah masuk iklan dalam tv. So aku jadi macam yakin sikit nak minum. Aku ni jenis kalau bab yang kena telan, kena makan ni nak kena benda tu masuk tv dulu. Baru aku berani nak cuba. Kalau bab-bab tempek kat muka ni tak payah masuk tv pon tak pe. Nampak tak pengaruh tv dalam hidup aku. HUHU  

Teringat pula Yus kawan tempat kerja masa kat Nilai pakai Tabita skincare. Kalau korang tengok gambar kan ada palsu asli kan. Aku punya nak bagi keyakinan dalam diri aku ni untuk try Tabita sampai aku call Biro Dadah tu ha. Cek Tabita ni bahaya ke tak untuk aku pakai.  Aku pon order la dengan Yus pula Tabita tu. Semangat nak putih ni. Orang perempuan biasa la, kalau ko kata letak pasir kat muka tenyeh sampai berdarah boleh putih pon agaknya ada orang buat. Tapi bukan aku la kalau bab-bab menyakitkan diri ni. HAHAHA

Nak tengok hasil? Nanti la. Nak dekat-dekat kahwin nanti aku tayang k. Buat masa ni aku tanya-tanya Alan je la.

"Awak, saya dah putih ke belum?"

"Dah, sikit kot"

"Betul ke?"

"Aah la kot"

Jawapan macam tak meyakinkan je Alan ni. Tapi nasib la dia layan. HUHUHU

with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)