Followers

Friday, August 02, 2013

Stress kalau kerja dengan sales person yang pemalas!

Hai, salam.

Macam dah lama aku tak ngadu domba pasal kerja kan. Bukan lah tak de masalah kerja lansung. Ada still ada. Tapi pengalaman mengajarku erti tabah. Masuk kerja ni dah 2 company aku kerja direct to sales person. Selalu nama glamor diorang ni negotiator or sales exec. Dua-dua ni lebih kurang sama je function untuk company. Buat sales, make profit then they get the commission from that.

Aku ni kerja as Admin Sales. Tolong-tolong kata nya. Kalau dapat SP yang rajin, bagus. Aku rasa seronok nak kerja. Rasa macam macam ni la oang kerja SP. Memang patut la duit ko kepuk-kepuk. Kau lah yang cari customer. Kau lah cari supplier. Dapat harga semua, suruh aku je buatkan quotation. Send kat customer kau. Pastu pandai-pandai la ko pujuk rayu customer ko untuk beli dari company. 

Tapi! Kalau ada 10 SP pemalas macam kau! Memang aku rasa patutnya aku yang ambil commission tu. Dah la customer ko direct email kat aku. Ok fine, aku foward kat kau. Kau foward balik email kat aku dengan bagi,

Dear Izan,

Pls check all item price with this bla bla company and prepare the quotation under me.

Regards,
Si Pemalas tahap Lapanploh.

Boleh sabar lagi ni. Aku pon buat. Dah dapat semua aku foward kat kau suruh check and send direct to your customer. Ada item yang aku kosongkan sebab supplier tak boleh quote price or diorang memang tak ada item tu. Kau suruh aku cek kat Giant berapa Giant jual?

Pergi Giant je kot. Kau tak boleh buat ke? Dasar PEMALASSSSSSSSS...Aku malas nak layan kau. Ramai lagi SP yang rajin aku nak kena assist. 

Bye SP PEMALAS!!!! 



with❤:izan®

No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)