Followers

Saturday, July 25, 2009

ahad bizi


penegasan disini, esok aku bizi. sila jgn ggu aku pada esok hari. if de pape sila tinggalkan pesanan di nombor telefon yg tertera. 013-6420***. hahaha...

ayat kompen nyampah ohh korg nak bace. sok aku nak kuar actually. kemane? ngan sape? akan di ceritakan if aku rase tak terlalu personal untuk disarekan disini. <--oh,lempanglah aku....



pg td de org msg aku,katenye pandai tilik nasib just ngan tgk mata je. so die kate die still ingat mate aku cam ne. almaklum lah,mate aku kan satu aset termahal tuk dilihat. sekali pandang sure n kompem jatuh hati nye lah ;) lalala~ mak aku selalu kate if aku nak pape tak yah cakap coz my eyes can tell exactly what i want.

see,how dasat my eyes kan? hahaha



1stly dia bgtaw kelebihan aku <--ade kelebihan ke aku ni? tak perasan plak ohhh ;P kah3~ sumpah korg geli nak bace,tapi aku suke oh part nieh ;) hahaha...geli2 tu menawannnnn...

okai,mari kite terjah tilikan kwn aku nieh ;P jgn percaya 100% sebab aku rase de yg tak betul ;P hahaha...

"izn ni mmg mementingkan kekemasan diri ar. nak kuar kejap pon nak kene tgk cermin dulu.biar org tgk tak lawa pon,asalkan hati rase tenang je and rase lawa jer.lepas tu,bile ngan kwn2 mmg gler2 sket izn nieh. peramah ar. cam if ade org dtg umah,mmg banyak cakap ar,mmg suke senyum n tegur org. pastu bila izn sayang seseorg,izn mmg sayang gler2 ar.biar die tak lawa pon,tapi hati tu cam telekat dah. tapi 1 je,bila izn cakap ley wat org bajet cam izan suke kat die. tapi lam hati izn,izn just nak kwn jer.tak lebih pon"

<--ayat di atas aku da tukar lam bahasa melayu yg agak simple,cos sender dis msg adalah org terengganu,so bahasa die agak keterenganuan. and telah di translate oleh yuni a.k.a translator bahasa ganu aku ;P hehehehe

then aku mintak die tilik sifat buruk aku lak sbb mesti nak kene fair kan if da bgtaw yg baek yg buruk mesti ade. kompem n sure la aku banyak yg buruk dr yg baek ;P hahahaha

"izn ni suke sgt memerhatikan org,pastu suke ngumpat ar,ngate org straight je depan org tuh. tapi still lam nada gurau2 ar.pastu izn ni tak suke basuh baju sikit2,suke kumpul bebanyak n basuh sekali trus.sekali da kemas semua nak kemas. tapi jap je pastu sepahkan balik barang2 yg izn da kemas tuh"

pastu aku start yakin cam betul je mamat ni tilik aku,tambah2 tang basuh baju tuh ;P hahaha

"izn ni kalo tade mud senyap je,if orang tak kenal izn mesti diorg akan kate izn ni sombong.pastu blaja suke blaja dr awal lagi la,tapi tu mase kat sekolah dulu pastu skg tak pasti lg rajin ke tak nak stadi awal2 (ceit! tekene aku) tapi izn ni pelik sket sbb izn cam suke je org kate izn hipokrit"

-->okai,sampai part hipokrit tu aku cam tak ley nak trime n nak paham sket. so aku mintak die explain part tuh.

"cnthnye cam ni,aku tak suke la kuar malam,maksiat tapi lam nada suke2 ar.padahal pergi je.pastu bile org kate jgn nak hipokrit ar,then izn gelak2 je. maknenye izn cam suke bila org kate izn hipokrit"

-->okai,thanx to yuni coz tolong aku memahami ayat2 ganu dr sender msg diatas ;)

so far,aku kenal mamat nieh baru 3 minggu. jumpe baru 2 kali. tu pon time cat banner tuk hari keluarga kolej ibu zain. n tak pernah jumpe ber2 pon ngan die. die ni 1st year kat ukm nieh but umur baya aku je. sbb dulu die amek STAM (sijil tinggi agama malaysia). so kire die ni lam kalangan bakal ustaz2 la. hairan gak aku cam ne seorg lelaki yang baru jumpe aku for two times can describe a little bit personal about myself and my life. ;P hahaha

tilikan ni aku rase hanya dr kaca mata dia je,dr kaca mata korg aku tak taw la cam ne. dr pandangan aku sendiri?? no komennnn...tettttttttt. ley tak aku nak lari cam biase? hahahaha

p/s: nak tgk cter antu sok! sape nak ikot? jom! ;) ptg ni nak jog kat tasik kejut. ahakz! meh la join sesame. motiff? sihat sentiase ;)




12 comments :

  1. ha cam betui jer tilikan itew....

    org ganu? adakah dia meminatimu?

    adakah dia sorang ahli tilik yg cuba menarik perhatianmu?

    adakah die suka akan kamu?

    hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. siape mamat itu...mak aih..tilikan..cm pro je ni??
    haha...ex ahli nujum ke..
    em..

    ReplyDelete
  3. siapa itu?????
    cuba teka.....
    hahahah

    dye 2 da lme tgk ko kot...hak2
    peminat misteri nusantara...
    bak kate apis kp yg aku ingat dlu..
    "secret admirer"ha3

    lg 1, izan ni klo ske kt seseorg, dye akn ske seseorg 2 je...tol x???wawawa..

    ReplyDelete
  4. datinIzan,
    ooo.
    patut la busy je.
    kata ada mesyuarat persatuan la.
    rupanya berskandal dengan ustaz dari ganu.
    datok ni datin nak campak mana?
    waaa.
    p/s: suka kumpul basuh baju? tiru datok la tu. :p

    ReplyDelete
  5. fariena-->semua soalan anda jawapannye tidak ;) hehehe

    kak ida-->izan pon rase cam tuh la ;P

    azleya-->baru 3 minng je kenal die. aku rase die intip aku la aton siang malam. hahaha

    mane taw ni bab aku suke2 nieh ;P lalala~

    datok-->jgn riso datok,datin setia ;P hahaha

    p/s:jimat kan wat cam tu ;)

    ReplyDelete
  6. eh..hebatnye org tuu. lg2 bab baju tuh kan. hahah..hantar mata aku skali izaaan

    ReplyDelete
  7. salam..sapa yang pandai tilik nasib tu..?

    miss izan,mempunyai mata yang cantik.:)

    ReplyDelete
  8. suka kumpul bju juga~
    xde larh membazir sabun n air...
    kn..kn...?
    :P

    ReplyDelete
  9. aku macam konal ajo mamat ganu nih..
    yg namonya eh**n tu ke??
    hahaha

    bg mate aku skali izan!
    haha

    ReplyDelete
  10. datinIzan,
    baguslah kalau datin setia.
    datok tak suka datin curang.
    kalau boleh biarlah kita sampai ke syurga.
    insyaAllah.
    ;)
    p/s: jimat? maksudnya. datin guna dobi ya???

    ReplyDelete
  11. datok,jgn terus terang sgt;P
    gosip panas lam blog nt ...
    hehehe

    ReplyDelete
  12. datinIzan,
    mestilah terus terang kan.
    takkan nak terus gelap.
    hahaha.

    ReplyDelete

leave me some words ;)