Followers

Thursday, July 08, 2010

janngan nak buat hal!

kenapa bila aku senang. aku da banyak kesenangan di sekeliling aku baru dia ada. kenapa dari dulu tak datang je dekat-dekat. kita kawan rapat-rapat, sampai rasa nak gaduh pon susah. tapi bila orang lain ada kesenangan yang lebih dari apa yang aku ada. dia hilang. bila jumpa, selisih muka kena manis. kang kata aku tak pandai nak bermanis muka. tapi bila aku manis muka kau kata aku buat-buat baik dengan kau. bila aku cerita apa-apa. kau tokok tambah. jadi la nasi tambah sampai bila-bila. memang sedap jadi nasi tambah ni. 

nanti cerita dengan orang lain, yang aku ni macam ni macam tu dan macam nun. padahal kau pernah tanya ka dekat aku perkara sebenar? tanya apa yang aku fikir. jangan nak main teka lepas tu cerita sana sini. jangan nak buat mulut cerita pasal keburukan orang lain boleh? kau ingat kau baik sangat? eh, dia baik la izan. cerita benda-benda baik je. bukak hadis sana-sini. kata-kata ulamak merata dia ingat. kau apa ada? bukan sekolah agama sampai sekolah menegah pon. setakat sekolah agama rakyat je izan oi. mana layak nak lawan dia.

dia kan semuanya elok. cerita pasal kau belakang-belakang kan elok. jaja cerita tak betul pasal kau. lepas tu manis-manis muka pula. alhamdulillah sahajalah ye. kang aku kata pasal ko mula la kata aku ni mulut jahat. kadang-kadang rasa nak buat juga macam mana ko buat tu. tapi rasa macam tak kena pula. aku duk marah ko kat sini, lepas tu aku pon buat sama. nanti kau buat blog buat macam mana aku buat mula la rasa "apehal la minah ni, kecoh sangat".

tapi serius, aku dah sampai tahap nak benci dah dekat ko ni. ade satu tahap je lagi nak sampai meluat. sekali lagi ko buat-buat cerita pasal aku. jangan terkejut kalau aku bukak pekung di dada ko plak. cerita pasal benda yang aku betul-betul buat tak pe. ni ko reka cerita pasal aku. memang nak kena sedaih la kan....

aku marah ni! MARAH!

with❤:izan®

1 comment :

  1. sabaq zan sabaq..bgtau sapa dia..mai aku p sepak dia..amboihhh...suka ngat buat kawan aku marahh..

    ReplyDelete

leave me some words ;)