Followers

Wednesday, July 07, 2010

kereta naik feri


kami ke penang, sebenarnya tak rancang pon nak ke sana. pulau pinang singkatanya penang okey. jangan tanya lagi penang tu apa. aku bagi sedaih! berpusing kepala hang. nak rasa? mai sini! HAHAHAHA. orang tak takut sama ugutan itu. blah...

kami ke sana untuk melawat pak njang iaitu adik kepada ayah aku. pan njang aziz dan mak njang timah. alang-alang sudah ke sana kami singgah membeli jeruk. mungkin itu akan aku masukkan ke dalam entry lain. ini bukan janji. karang ada pula yang menuntut minta entry pasal jeruk. kami pulang tidak melalui jambatan. tapi kami menaiki feri dari pulau pinang ke bukan kawasan bukan pulau pinang. ala, susah la nak explain. kan pulau pinang ada dua bahagian. satu sebelah pulau, satu lagi bukan dalam kawasan pulau. kalau mahu ke pulau kena lalui jambatan pulau pinang bukan? okey, kami ke sana melalui jambatan pulau pinang tersebut. namun, balik ke kawasan bukan pulau kami meniki feri. dengan kereta-kereta sekali naik feri. rm 7 sahaja. sama dengan bayaran tol kiranya menggunakan jambatan pulau pinang.

mungkin akan di selitkan video kelak. ini pon bukan janji ya. kalau aku rajin, aku masukkan. kalau tak da, anggaplah bukan rezeki kamu semua. HAHAHAHA

buat masa ini, hanya aisyah yang gayat melihat pemandangan laut dari atas. HAHAHA

kelihatan seperti aku memberi penerangan kepada mak bukan? salah! terbalik situasi tersebut.

with❤:izan®


6 comments :

  1. kak ida pnh g penang skali.. merase la naik feri.. hehee..

    ReplyDelete
  2. mai penang tak gtau pun...hehe

    ReplyDelete
  3. uik??kalau dah g pulau nek jambatan..balik ke tanah besar@seberang dari pulau nek feri mane kena bayar dah la sayang izan oi..free of charge..sebab dah bayar masa nak masuk pulau tu kat bridge..

    kalau naik feri dari tanah besar@seberang ke pulau ye kena bayar..rm7.70..tp nek jambatan rm7 saje..jimat 70sen..

    p/s:: saye nak jati penang..^_^

    ReplyDelete
  4. ops! salah info plak. sebab bayar menbayar ni ayah-ayah punya hal. hahahaha...
    saya anak-anak buat hal anak-anak...
    alamak! malunya saya....

    anyway, thanks dear ;))

    ReplyDelete

leave me some words ;)