Followers

Tuesday, March 16, 2010

out of my head


okey-okey entry kali ni terus to ampang point even aku tak pernah sampai sana. ada beberapa ciri kalau kita nak tahu orang tu ikhlas ke tak nak tolong or mintak tolong. kadang-kadang ada macam-macam cara kita nak mintak tolong orang dengan ikhlas ni. kalau bab mintak tolong memang la kena ikhlas kan. sebab kita dalam masalah,orang-orang yang ada masalah ja yang selalu mintak tolong. kalau tak da masalah nak mintak tolong buat apa. sebagai contoh. anda dalam situasi nak membuang dengan kadar yang sudah dihujung tanduk maka,permintaan tolong tersebut akan menjadi sangat ikhlas. seperti "cepat la sikit bawa kereta ni,aku dah tak tahan nak melabur ni weyh" or seperti ini " hoi,sapa dalam tandas ni? ko buang najis ke ko buat najis???"

perlu ditekankan di sini contoh-contoh permintaan tolong di atas dan bakal berlaku dibawah ini tak da kena mengena dengan mana-mana pihak yang masih hidup mahupun sudah di alam barzakh. ini hanyalah pengalaman silam mahupun rekaan semata-mata.

contoh pertama,seperti yang berlaku tengah hari tadi.

pa pa pa poker face pa pa pa poker face (handphone beli sendiri berdangdut)
izan: yer,yona kenapa?
yona: izan,tolong antakan yona pi kelas boleh? yona tertinggal bus..huhuu
izan: hahaha..ok izan siap sekarang.

di sini kita nampak keikhlasan nya bila mana time tu dah kul 12.03 tengah hari dan kelas yona bermula 12 tengah hari. so memang terdesak la kan di sini untuk minta tolong maka akan timbul keikhlasan di situ.

contoh kedua,

izan: babe,boleh hantarkan i pergi komuter?
babe: ok,kul bape?
izan: dalam kul 11 pagi?
babe: ok.

masa tu masih dalam kul 9 pagi. so permintaan tolong tersebut adalah kurang ikhlas dan kurang mengharap. if babe tak boleh hantar, i boleh mintak tolong orang lain or naik bus.babe, kerana u dah clash kan i,maka i kena cari partner lesbo lain juga. muahahaha

lesbo,lesbo lesbo! hidup lesbo!

tapi,apa yang penting bukan pada orang yang minta tolong. keihlasan tu akan lebih dipandang pada orang yang memberi pertolongan. seperti athiah yang hantar aku tiap kali pi komuter nak dating. jemput aku lepas tu. seperti hayyan yang hantar aku ke kelas dengan kereta if hujan,bawa ke warta beli barang runcit. seperti yuni yang ajar aku time aku tak tahu apa-apa sampai terasa pandai nak jawap exam dan kepada yona yang sentiasa ada dengan aku if i had anything to story. thanks so much korang. ;)

p/s: this entry is out of my head. but deep inside my heart.




No comments :

Post a Comment

leave me some words ;)