Followers

Thursday, December 24, 2009

bukan aku yang di lamar,tapi?

semalam lepas aku terkuncikan kunci bilik aku dalam bilik dan pergi mandi bawa kunci motor. memang aku rasa macam nak angin-angin ja satu badan. last-last aku dapat satu garisan panjang kat tangan kiri aku. sebenarnya aku tak perasan bila tangan aku luka. dari siku sampai ke jari ibu. elok je garisan lurus berwana merah garang di situ. bila tunjuk kat hayyan baru terasa pedih. sekarang dah ok sikit.

lepas dapat kunci spare dari pejabat aku balik bilik. sampai-samapi je bilik hamek ko. blackout plak. memang meraba-raba la aku bersiap. ajak hayyan nak pi makan kat trut truttt. jangan tanya kenapa aku panggil kedai makan tu trut truttt. ikut suka hati aku la kan. mulut aku. oh,tamo-tamo. kang kena parang dengan acan if mengeluarkan kata-kata yang kurang manis. hahaha

duduk bahagian luar dari kedai. even ragu-ragu kalau kena pindah tempat sebab cuaca macam nak hujan ja. tapi duduk juga kat luar. mungkin ada hikmah nya. memang ada hikmah nya. beberapa minit lepas aku, hayyan and yuni duduk kat situ and setelah abang separuh abang dengan loghat kelantan ambil order. kalau mintak order just cakap je nak makan and minum apa. kalau tanya lebih-lebih sumpah aku tak paham nanti. yuni juga la yang kena jadi translator.

dari jauh nampak dua orang minah berjalan umpama model catwalk. seorang dengan gaya ala-ala model arab dengan memakai shawl hijau-hijau tua. seorang lagi umpama P.A kepada model tersebut. but i know them. diorang budak UKM juga. sama seperti kami. cuma aku rasa diorang je tak kenal kitorang. both of them ambil meja sebelah kitorang dan meja tersebut adalah meja untuk 8 orang aku rasa. maybe dua orang budak perempuan tu pon nak tengok tv macam aku,yan and yuni. sebab kitorang pon duduk meja untuk 8 orang. padahal kitorang bertiga ja.

selang beberapa minit lagi,ade sekumpulan lelaki pula datang duduk meja yang perempuan-perempuan cantik tadi duduk. ade kot dalam 5 orang. dalam hati aku "ooo,fatut la minah-minah ni cun sangat nak pi makan,ade jejaka nak teman" order dah sampai,and kitorang tengah makan-makan. hayyan siku aku guna kaki. hahaha...tak-tak,hayyan tak se-kurang hajar tu. dia adalah seorang wanita yang sopan santun. dia siku aku guna siku yuni. eh silap lagi,guna siku dia.

itu adalah salah satu tanda hayyan mencuri-curi dengar perbualan meja sebelah. and aku turut dengar apa yang diorang bualkan.

P.A kepada model ARAB: eh,tu kawan ***** kan?
model ARAB: aah...hahaha
salah seorang jejaka: ***** yang mana?
P.A kepada model ARAB: lelaki yang kau tolak cintanya tu...kah kah kah *sambil memandang model ARAB*
model ARAB: hahahaha...
golongan jejaka: kah kah kah kah...

very the not nice...aku kenal kot budak lelaki yang kena tolak cinta nya tu. even kau tak suka dia pon tak payah la nak dijadikan bahan ketawa kawan-kawan. bayangkan kalau ko yang kena tolak cinta nya and dijadikan bahan ketawa macam tu. kalau tak rasa mangkuk tingkat melekat kat muka tak tahu la. hormat sikit maruah orang. simpan sikit rahsia untuk diri sendiri.

aku emotional sebab aku kenal semua watak yang diperkatakan.

p/s: so kepada wanita-wanita bersyukurlah atleast anda pernah di-propose. jangan jadikan pe-reject-kan anda terhadap proposal tersebut sebagai bahan jenaka. kau ingat senang ke lelaki nak beranikan diri untuk mengutarakan kata hati?

p/s untuk diri sendiri: kau ni lelaki ke izan? muahahaha



7 comments :

  1. mungkin terasa riak yg kononnya diri tersebut amat laku, lantas menolak cinta lelaki tersebut... amat tidak menghargai keikhlasan lelaki tersebut. sekurang-kurangnya tolak la pelawaan tu dgn baik.


    ada orang mintak parang ke tadi?

    ReplyDelete
  2. oh n3 ini menimbulkan kegeraman dihati.. biar die kne skali, tgk pe die rsa...

    ReplyDelete
  3. betul tu..bukan senang laki nak luahkan rasa macam tu n nak kena tanggung malu if kena reject

    ReplyDelete
  4. tol tu....xbek kita malookn org len..at least tolak dgn baik...coz ila rejek org dgn cara baik..hiihi

    ReplyDelete
  5. hmmm...ni yg wt aq risau nk propose any gurlz ni...ahaha
    so..soo...soo...not good~

    ReplyDelete
  6. acan-->erk,cara penolakan itu saya tidak tahu secara baek or tidak baek. cuma cara mereka mempersendakan perejectkan tersebut adalah tidak baek ;P

    aty-->erk,bersabar wahai adik ku ;) kak ijan dah biasa kene reject ;P
    muahahaha

    mylife-->aku sokong!

    ila-->kata kata dari orang yang selalu di propose ;) tahniah!

    lemanto-->jgn risau,rahsia ko selamat bersama aku. hahaha

    ReplyDelete
  7. acan-->erk,cara penolakan itu saya tidak tahu secara baek or tidak baek. cuma cara mereka mempersendakan perejectkan tersebut adalah tidak baek ;P

    aty-->erk,bersabar wahai adik ku ;) kak ijan dah biasa kene reject ;P
    muahahaha

    mylife-->aku sokong!

    ila-->kata kata dari orang yang selalu di propose ;) tahniah!

    lemanto-->jgn risau,rahsia ko selamat bersama aku. hahaha

    ReplyDelete

leave me some words ;)