Followers

Thursday, December 17, 2009

ala emak,kahwinkan aku

nak cerita ke pasal result? tak yah la kan. benda dah lepas.so far,aku terima seadanya. at least naik sikit dari sem lepas. kita tinggalkan bab-bab sedih dalam hidup aku.mak aku kata tak baik menyesali ape yang telah terjadi. so aku kene redha. sebab banyak mana aku dapat adalah setimpal dengan banyak mana aku usaha.cam dah nak sedih je kan ayat aku ni. cepat-cepat tukar mood gembira.

seperti yang dijanjikan,semalam tiba-tiba cerita kenduri bertukar kepada cerita raya.so malas nak janjikan apa-apa disini. kang aku takut cerita kenduri kahwin bertukar menjadi kenduri tahlil plak. oleh kerana yang nak kahwin nya adalah anak sulung kepada family mak cik aku ni. memang grand tahap grand lavina kendurinya. buat plak kat quater polis. lagi la meriah. ko cakap je ape yang ko nak dekat kenduri kahwin.

silat? ada.

kompang? ada.

nasi minyak? ada.

pengantin? kompen ada.

izan? tu wajib ada.

khemah? 10 kelambu pasang.

malam plak ade karaoke tak ok. dengan cabutan bertuah lagi. cuma malam tu aku tak join. sebab family mak cik aku ni anak-anak dia ramai anak lelaki. so kawan-kawan anak-anak dia yang begitu ramai menyetelkan karaoke pada malam tu. dan oleh kerana aku merupakan anak dara yang begitu menjaga tatasusila. maka,aku lepak di dalam rumah saja bersama kazen-kazen ku yang sejantina and ada juga yang lain sikt jantinanya.

aku sampai rumah mak cik aku petang jumaat tu jugak.tak jauh pon nak pi rumah dia kalau dari rumah nenek aku. ade la dalam 30 minit.ye kot. sebab aku hanya tidur sepanjang perjalanan. mana nak kira bape minit. buka je mata da sampai. 30 minit la kot.malam nya aku di kerah oleh mak aku untuk menepekkan inai di kaki pengantin. asal tempek inai je,aku.giling inai je,aku. tapi aku tak boleh2 jugak pakai inai. kenapa? tanya lagi,cium kang. baca entry lepas-lepas.

sebagai pemegang status pemenang anak solehah dan menurut perintah selama-lamaya adalah menjadi kewajipanku mengikut kata emak.aku hanya menurut perintah dengan perasaan syukur dan riak kerana aku masih punya emak ;)

memandangkan zaman moden sekarang,diorg pakai inai dah siap tu je. nanti kalau aku kahwin boleh tak request husband aku yang pakai inai kat kaki ni. olololo..comel gamaknye.


esok,pengantin siap-siap semua kat butik. aku tak ikut sebab aku bangun pon dah lambat. lagi pun ape kes aku kene ikut. bukan pengantin pon. make up sendiri sudah.nak dijadikan cerita,pengantin lelaki datang berarak dengan hanya memakai selipar. hahaha...and aku pon kurang pasti kenapa jadi cam tu.bertambah tak boleh blah,nak juga pengantin lelaki pakai kasut,siap amek atas dulang hantaran lagi.


ok,selesai. nak tengok lain-lain pic? kat fb. aku sekarang dengan murah hatinya menjaja picture-picture percutian ku dengan percuma. tak perlu bayar.cuma perlu lihat dengan perasaan syukur dan kagum dengan keindahan ciptaan tuhan ;)

10 comments :

  1. gatalnya tajuk entry ko ni izan...hahaha

    ReplyDelete
  2. hai izan, sudi2 buat tag di blog saya ye

    ReplyDelete
  3. ehmm..setuju dgn violetless..mmg izan gatai..wakakaka...

    ReplyDelete
  4. hm, tak sempat nak komen ada yg dah komen dulu camtu... muahaha...

    ReplyDelete
  5. violetless and kak atie-->argh,semua jeles je kan? muahahaha

    liyana-->ok,akan di buat nanti.

    acan-->nak komen ape?
    meh sini meh! pap!

    ReplyDelete
  6. ark, yg ni pun tak sempat lari, dah kena babab lak. sakit... ='(

    ReplyDelete
  7. ko lak bila nyer nk kawen nyer????

    ReplyDelete
  8. acan-->hahahaha

    JMR-->masih dalam perancangan. muahahaha

    ReplyDelete
  9. ngeh3..ne btol2 perncgn tok msa dpn neh...hiihih

    ReplyDelete
  10. ila-->perancangan tu penting. nak laksana tu lagi penting! ;)

    ReplyDelete

leave me some words ;)