Followers

Tuesday, November 24, 2009

aku di pinang


Apa rasanya wanita yg dipinang? Berdebar-debar,gemuruh,teruja,malu2,tak sabar atau apa saja yg seangkatan dengan nya. Kalau aku yang kene pinang kompem malu2 gitu,blushing2…hik3. Aku ke yang gelak2 malu tu? penuh dengan kesopanan. Macam pernah kena pinang je kau izan. Porah!


Membawa rombongan meminang lg la berdebar-debar aku rasa. Bayangkan kalau tibe2 pinangan tu kene reject. Sapa yg malu? Pihak yg meminang la kan. Tambah plak kalau mmg dah kenal or mmg dah couple before ni. Die yg suruh dtg meminang sekali die yg reject. Tak ke haru biru hidupku? Ape kse hidup kau izan. Bukan kau yg pi hantar rombongan tu. Tugas kau nanti menunggu je rombongan datang rumah hj salleh ni. Bila tu? Ha, itu yg kita belum pasti yg tuan2 dan puan2 sekalian.


Dah la,tadi tu mukadimah je. Cuti hari tu aku bawa rombongan meminang abg sepupu aku. Abg Shahril. Perempuan nya org Pahang. Tapi rumah kakak perempuan tersebut kat Teluk Intan. Jadi kat Teluk Intan je la pihak perempuan tunggu. Kalau tak salah aku Suhana kot nama bakal isteri abg Shahril tu. Mula2 aku ngan acik aku dengar Suzana. Dah! Sama dengan nama acik aku plak. Bila tanya kat mak aku balik mak aku kata, Suhana. Sila jgn perasan yer kakak ku Suzana. Oh Suzana,gadis ayu…bla bla bla.


Hantaran berapa? Aku tak dengar, sebab aku duk luar je. Kan hal2 macam ni org2 tua yg bincang. Aku kankan tak berapa nak perasan sapa yg ceduk nasi banyak. Ley la cover2 celah tudung org sebelah. Hahaha golongan org2 muda yg jelita dan tak suka mengambil tahu hal tepi kain pelikat atau kain batik org. duduk diam2 sudah. Time makan tu tak ley la nak duk diam2. itu kita kene bertindak laju dan pantas! Sebab kalau lambat agak malu untuk ceduk nasi banyak2. kalau time ramai2 tu kan tak berapa nak perasan sapa yg ceduk nasi banyak. Ley la cover2 celah tudung org sebelah. Hahaha


Dari apa yg acik aku cerita,sebab die bukan lg golongan muda jelita seperti ku. So kene la pi dengar org2 tua berbincang. Lansung majlis nye tahun baru cina nanti kot. Kan tahun baru cina jatuh 14 feb. valentine day! Oh! Aku tak pernah sambut kot tarikh ni. Bagi aku setiap hari adalah hari untuk bercinta. Sebab tu aku selalu dicintai oleh keluarga dan teman2. tetibe feeling diriku begitu berharga. Angah, kalau jadi tarikh tu makna nya sama ngan adik ipar ko la. Kak azua. Tak pe. Ko pi la tolong mak mertua ko. Kitorg tolong kat kampung. hehehe


Dah tamat! Nak dengar cerita panjang2 pasal majlis pertunangan lagi ke. Tunggu aku je la bertunang ye. Lagi2 gatal kau menjadi izan!




20 comments :

  1. seriously aty x taw abg lir bertunang ahad aritu.. kak julia nikah pun ati lupa gler.. hahah... blk x time nikah?

    alamek! 14? maaf, aty x leh balik sbb kwn baik aty bersanding ari tu... aty x der x bwk perbezaan kan?

    ReplyDelete
  2. aku blom pernah agi hantar rombongan meminang
    kalu kene halau, aku malukan tuann rumah 2 balik...hhehe

    ReplyDelete
  3. sonok kut ikut rombongan tu
    paling best waktu pantun2
    kalau ada lah
    lawak jer

    ReplyDelete
  4. ko btunang la cepat2....ehm..acan..ko nk btunang cepat2 kan? hehe....jgn mareee...

    ReplyDelete
  5. boleh gak, xde hal la. ikut pihak perempuan je... haha...

    ReplyDelete
  6. k biar ar aku jd pihak acan meminang melalui blog jer..klo kne reject takde la malu depan2...hahahaha

    ReplyDelete
  7. kamu bertunang nnt makanannya apa ya?

    kalau sedap, kamu tak jemput pun aku datang. hahahha :p

    ReplyDelete
  8. azua tukar date pulak..cuti sekolah bulan March...

    ReplyDelete
  9. ezzaty--> apsal lak tak tahu? mak su, pak su, ngan aiman ade je ikot sekali.

    lorh,bestu tak ley la nak ngumpat2 lagi eh? balik laaaa...bosan la kak ijan nanti if aty tak de. huhuhu

    ReplyDelete
  10. syaf-->kepada anak2 dara sekalian dengar tu uncle syaf da kasik warning. muahahaha

    ReplyDelete
  11. nur fatiha-->lambat lagi rasa nya tu kalau izan yg bertunang. huahahaha

    ReplyDelete
  12. hans-->ade2,tapi pantun 2 kerat je la. contonhye ada ubi ada batas laen kali kitorg dtg naek bus.

    ReplyDelete
  13. acancapik-->kenapa dengan makan?

    ReplyDelete
  14. adli-->hamboih2 deli...bukan ko ke yg nak bertunang awal? kan acan kan? kan apeng? cepat sokong aku...cepattttttt....hahaha

    ReplyDelete
  15. ali-->ado yg nak kono saman ni ha...jage ko! haip2~ muahahaha

    ReplyDelete
  16. yob-->makan angin je la. tak cukup bajet nak kasik korg makan ramai2. hahaha..eh,ko mmg kene dtg yob. ubtuk cuci kawah. hahaha

    ReplyDelete
  17. fariena-->kire sempat la nak pi 2 2 kenduri kan? hehehe

    ReplyDelete
  18. fariena-->kire sempat la nak pi 2 2 kenduri kan? hehehe

    ReplyDelete

leave me some words ;)