Followers

Saturday, January 02, 2010

when u get the opportunity,try to use your strength

aku di klang sekarang. untuk mengelakkan diri dari menjalankan aktiviti-aktiviti tidak bermanfaat di kolej. bukan semua tidak bermanfaat ya. ada se-setengah ja. but tidur adalah satu kerja yang paling bermanfaat aku rasa buat takat ni. kalau nak suruh aku pilih antara tidur atau tidur aku akan tetap pilih untuk tidur. sabtu ni tak sure yang kelas koke aku ada ka tak. tapi naluri ke-maksu-an ku kuat mengatakan yang bahawasanya kelas koke dibatalkan kerana aku hendak tidak ke kelas esok! so dengan bangga nya aku umumkan di sini. kelas batal untuk diri aku sahaja. harap maklum-at sampai.

isnin pula? memang tak da kelas. so akan melepakkan diri dengan jaya nya di rumah kakak aku sampai isnin maybe. tu pon kalau kakak aku tak halau sebab makan terlalu banyak di rumah beliau. baru 10 jam di sini,aku telah men-telan-kan setengah nasi di dalam periuk nasi beliau. seperti hidup melarat sangat di UKM sahaja gaya aku makan. tapi,kan kakak aku dah cakap,dia memang suka aku balik,sebab dia suka orang makan masakan dia. sesiapa nak rasa bertuah seperti kakak aku ni? sila ambil aku jadi adik korang. but,tawaran terbuka kepada kakak-kakak sahaja. kepada abang-abang jangan berasa hampa,but sila calonkan diri anda as my future hubby maybe.

hari ni secara berturut-turut peristiwa yang menaikkan saham syarikat NORIZAN MUHAMAD SALLEH berlaku dengan sengaja. bukan tidak sengaja. ianya sengaja! ya,sengaja! berapa kali nak tulis sengaja ni. memang sengaja aku tulis sengaja dengan sengaja banyak-banyak kali.

insiden sengaja cari lama pertama
aku dah sampai kat stesen komuter,but nampak ramai sangat yang tengah Q,and dengan bangga nya aku pi beli roti dulu sebab dah lapar sangat. nanti if aku ter-pengsan nanti macam mana? tak ke haru biru lelaki-lelaki ganteng kat stesen tu berebut nak men-CPR-kan aku. aku malas la menimbulkan pertumpahan saliva di stesen komuter UKM gara-gara berebut ingin membantu aku. aku tidak suka akan keadaan itu. and beratur setelah Q nampak pendek dari awal tadi. and sampai di kaunter,lelaki baju biru enggan melepaskan tiket aku.

lelaki baju biru: dah basuh baju?
aku: ha? pardon?
lelaki baju biru: kalau dah basuh baru boleh keluar jalan-jalan.
aku: ha? pardon me???
lelaki baju biru: nah-nah tiket. lampi betul budak ni.
aku: hahahaha

kenapa aku boleh gelak,padahal maruah aku cuba untuk di perkotak katik itik kan disitu? sebab aku kurang dengar apa yang lelaki baju biru tu cakap.telinga aku ter-sumbat dengan bola-bola kecil hitam yang menyanyi-nyanyi. aku tanya balik kawan aku apa yang lelaki baju biru tu cakap baru aku tahu dia tengah cuba men-tebar jala dan aku gelak dengan manja. argh! very the cherry kau izan. sungguh the not me.and ini telah menyebabkan aku terlepaskan train dengan sengaja. lalu kena tunggu for the next train. nasib tuah badan yang mandi pagi tadi lalu train sampai 20 minit lepas tu.

insiden sengaja cari malu kedua
dalam train penuh macam sardin. ada seorang lelaki yang berebut-rebut naik train dengan aku. memakai beg galas biru UKM. bawa beg sandang laptop and memakai jam budak-budak yang ada cover batman tu. aku pernah nampak one of my cousin pakai jam macam ni. but he is only 6 years old. and that guy was already 19 or 20 years old i think. but its ok. setiap orang ada selera masing-masing untuk bergaya.aku terpaksa berhimpit di bawah ketiak dia sebab dia berdiri kat belakang aku and dagu dia selalu terlanggar sanggul rambut aku. argh! senget sudah! and sampai dekat serdang makin bertambah yang naik but tak da pon yang nak turun. dengan ke-himpitan yang sengaja aku himpit kebelakang lagi memaksa aku memalingkan muka meghadap dada lelaki batman tersebut. sebab sanggul aku sampai dah penyek kena dagu lelaki batman tu. untuk mengelakkan pelanggaran yang boleh menyebabkan aku malu. aku letak bag aku ke bahagian depan dada aku. and once train nak gerak aku terpaksa peluk dada lelaki batman. waaaaaa...sengih memanjang kau ya batman celup! nasib la kau turun kat mid valley. kalau tak aku yang turunkan diri aku kat mid valley and tunggu train lain. but sebenarnya aku lebih rela ter-PELUK lelaki melayu dari bangla-bangla di belakang aku!

insiden sengaja cari malu ketiga
sampai dekat bukit badak,tiket aku tak boleh nak masuk dalam mentang yang sengaja buat aku malu tahap karma! aku nampak ada seorang perempuan muda and lelaki berkaca mata tengah tunggu di depan tu. aku pandang perempuan muda tu dengan harapan yang perempuan muda tu boleh cakap sumthing about tiket aku yang tak boleh masuk tu. but she just alihkan muka and pandang ke arah lain. huh! what the big nikmat lagi aku dapat tadi. then lelaki berkaca mata tunjuk ke arah pintu pagar. and aku mengandaikan yang maybe aku kena lalu ikut pintu pagar tu. but it is close. sebelah pintu pagar tu ada ruang kecil and hanya muat kalau kucing nak lalu. ang aku fikir yang kaki aku ni saiz-saiz kucing ja. so,try la lalu ikut ruang tu. sekali tersepit dok kat situ. huh? dengan tak sengaja tangan aku tertolak pintu pagar yang tertutup tu. it is close,but not lock! ok,fine. aku memang nampak stupid gila! dan hujan telah menyelamatkan aku dari gelak tawa just kidding lelaki berkaca mata dan perempuan muka selamba.

p/s: berjimba sampai rasa pening lalat.



10 comments :

  1. skali skala jadi poyo mcm tu ok gak per..kenangan tu..hehehe...ntah² batman celup tu tulih kat blog dia jgk..katanya..pompuan sanggul tinggi syok kat dia..jeng..jeng...jeng!

    ReplyDelete
  2. seronok jantan tu kena peluk. hahah. tapi memang bau bangkai la naek train yang sesak macam tu. adesss

    ReplyDelete
  3. hehee..nak gelak jelah..tak nak komen ape2..=D

    ReplyDelete
  4. lawakkkkkkk gilaaaa hg ni izan...


    bertuah laki batmen celup tu weh..

    ReplyDelete
  5. hahah..skali skale malukan diri norizaan

    ReplyDelete
  6. ada satu cerita kebetulan tak cerita lagi. lalalalala....

    ReplyDelete
  7. wahaha..aku juga mahu batman celupp..

    ReplyDelete
  8. atie watie-->ahah! nak kene cari blog dia ni. hahahaha

    nada-->dia yang lebih2 nak peluk aku la.lol

    lady B-->sila kan. ;P

    ReplyDelete
  9. violetless-->aku pon rasa dia bertuah sebab aku terpeluk dia. hahaha

    amalina-->dah selalu kot ;P

    acan-->tak de,semua dah cerita la. ;P

    atie-->kau dah ade pretty boi. cukup la. hahahaha

    ReplyDelete
  10. violetless-->aku pon rasa dia bertuah sebab aku terpeluk dia. hahaha

    amalina-->dah selalu kot ;P

    acan-->tak de,semua dah cerita la. ;P

    atie-->kau dah ade pretty boi. cukup la. hahahaha

    ReplyDelete

leave me some words ;)