Followers

Wednesday, April 21, 2010

aku masih punya teman rupanya


bila aku rasa dalam dunia ni dah tak da sapa-sapa lagi nak bela aku aku dari segala tomahan. aku ada mereka yang mana aku sendiri tak pernah sedar mereka sanggup berbuat apa saja untuk pastikan aku tersenyum. terima kasih kawan kerana always be by my side for everything and anything. kadang bila aku leka mengejar dunia mereka akan kata kejarlah lagi tedaya tapi jangan lupa MAHA PENCIPTA. sebab kita hanya sementara. pergaduhan,perbalahan dan pertelingkahan hanya akan membawa kepada perpecahan,perbalahan dan persengketaan.

aku tak punya ramai teman,kenapa kita perlu jadi lawan. aku tak pernah minta nak jadi macam ni. kalau tuhan nak uji kita dia boleh bagi banyak cara. contoh nya hari kau gelakkan dia berkaki tempang. esok lusa kau pula yang memerlukan tongkat untuk berjalan. hari ni kau rampas kebahagian dia dari gengamannya,esok  kebahagiaan kau akan di cabut di depan mata kau sendiri. kalau hari ni kau tabur fitnah semaha karya cerita, esok cerita kau akan dibaca di akhirat sana. kalau hari ni kau tak sedar izan yang tak semua orang suka kan kau, kau akan sentiasa fikir kau di atas dan akan sentiasa bermewah-mewah dengan pinjaman dunia ini.

tak kemana rupa yang cantik,bentuk tubuh yang menawan,rambut yang kau tayang ke hulu ke hilir kerana akhirnya akan di mamah bumi jua. tak kemana bahagia yang kau damba kalau kau tak rela melihat orang lain bahagia. so,tolonglah izan. berundur setapak tak bererti kau kalah. kau hanya membiarkan dia menang dalam kelompok nya sahaja. relakan saja perpisahan itu. sebab semuanya ada hikmah. tiada siapa yang lebih layak menentukan kau untuk siapa dan dia untuk siapa melainkan DIA. kita hanya merancang,tuhan yang menentukan. kalau sudah tiada jodoh apa lagi nak diheboh (okey,plagiat lagu pula). T_____T.

p/s: rasa macam jadi terlalu sayang sampai nak sepak diri sendiri. dah kena maki pon nak mengada-ngada dalam blog. mengada kan indah. kau tak reti dah la. ;)

3 comments :

leave me some words ;)