Followers

Wednesday, April 07, 2010

the best movie (hanya untuk hari ni)



apa izan? kau menonton movie time study sweek ni? HAHAHA. untuk mengelakkan dari aku tidur petang hari aku layan movie. ala,tengok online je pon. kejap tengok,kejap berhenti sat pi makan. pas tu sambung balik tengok. tiba-tiba mood study sampai aku study jap. tu pon tak lama. ada la dalam sejam dah bosan tengok buku.

okey,kali ni review cerita 50 FIRT DATES. setiap hari di rasakan seperti kali pertama berjumpa. oh,indah kan? kalau hari-hari jumpa tapi still rasa macam baru kali pertama ketemu. dah la izan oi. cepat la cerita tentang review bukan sebarang review kau tu.

cerita ini dibintangi oleh adam sandler (the best male actors for me) and drew barrymore. adam melakonkan watak henry yang merupakan seorang marina veterinarian. bertemu dengan lucy watak yang dilakonkan oleh drew. lucy yang hilang ingatan akibat dari kemalangan kereta bersama ayahnya. ala,ayah dia just nak elak dari terlanggar lembu je pon. dan menyebabkan lucy tek berjaya untuk mengingat memory dia yang baru. maknanya dia boleh ingat memory yang lepas-lepas sebelum dia kemalanga. tapi memory akan datang dia akan lupa bila dia tidur.

dan menyebabkan henry di anggap asing walaupun mereka telah berjumpa dengan banyak kai nya. henry cuba untuk memulihkan lucy dengan merakamkan setiap kenangan mereka. dan akan di tonotn oleh lucy tiap kali bangun dari tidur.

dah azan! malas pula mahu sambung. hahaha

p/s: movie yang buat aku menangis air mata masin. huhuhuhuh

3 comments :

leave me some words ;)