Followers

Sunday, June 21, 2009

ade masalah?


hamek ko,bile plan je nak tdo awal mesti tak ley nak tdo. bile tak ley tdo je mule la nak merepek banyak2 kat lam blog ni ha. semua salah perut sbb sakit pg td n menyebabkan aku kelebihan tdo hari ni. so malam nye jadi burung hantu.

kat lam family aku,mak aku kate muke aku cam along aku,tapi masalah nye along aku ni lelaki so muke aku cam lelaki or muke along aku cam perempuan? ha korg pikir la sendiriiii...<-- ley tak aku nak lari lagi?


haiyakkk...(bunyi baru tuk angkat kaki n lariiiii) kenape aku tibe2 cter sal muke ni? sbb acik aku kate aku selalu wat muke yg susah nak di tafsirkan oleh nye dalam erti kata lain, lam hati aku lain tapi muke aku gambarkan yg lain.


alkisah bermula bila de org datang umah aku nak sewa pelamin and baju pengantin,name nye atan(bukan nama sebenar). atan ni dtg bersama ngan anak nye bernama mawi(bukan nama sebenar and tade kene mengena ngan mawi penyanyi tu). atan ni org nye kecil je. rendah dr ayah aku. n lebih kurg same tinggi ngan aku je la.


bg aku,atan kecil sbb mmg genetik nye kecil kot,sbb ibunya dtg bersama yg hanya aku kenali sebagai mak su yah(juga bukan nama sebenar). dalam masa atan memilih baju yg sesuai untuk dirinya dan bakal pasangan hidup nya nt,anak nya si mawi berada di ruang tamu sambil minun tea o panas yg aku bancuh(kompen sodapppppppp). -->iklan,isha da tumpahkan 2 cawan air tea.


mesti korg tertanya2 cam ne atan ni dapat anak sedangkan dia baru nak pilih baju n pelamin kan? sebenarnya ni perkahwinn ke2 buat atan kerana perkahwinan pertama nya tidak berjodoh panjanggg..

menurut cerita atan:

hj salleh: nape tan hang ngan bini hang dulu?
atan: dia tanak ngan tan pak njang...(nama timangan ayah aku di kg). atan tak pandai,belaja sampai darjah 3 ja.
hj salleh: takpa la,dia taknak da org laen nak ni haaaaaa...hahaha
atan: harap2 kali ni betul2 la dia nak ngan tan pak njanggg...hehehe

aku dan acik aku hanya duduk mendengar saja,tapi muka kitorg menghadap tv. lalu acik aku tye kat mawi.

acik: mak mana mawi?
mawi: mak mati...
acik: hik3~ mak baru? hik3~
mawi: tak tawwww..
acik: hik3~

aku hanya mampu lihat tv je...

bila da siap pilih2,atan,mak su yah dan mawi mintak diri nak balikkk...bila kuar je atan dan family nye dr pintu rumah. kedepekkkkkkk..melekat kusyen kat belakang aku. aku gelak dengan kuatnyaaaa...kah3~ ok! cam tu eh aku gelakkkk...mesti korg tak paham nape aku,acik aku and ayah aku gelak kan?

masa atan berborak ngan ayah aku acik aku da stat gelak sbb tiap kali atan habis bercerita dia akan memuncungkan mulut nya...cam org nak kiss tu,taw? aku pon tak tawww,maen agak je ni...then bila akak aku berborak ngan si mawi,anak nya pon berbuat seperti bapaknya...akan memuncungkan mulut selepas seesai bercakap...

muke aku masa tu? selambek derkkkkkkkk je. seperti tade pape yg lucu,sedangkan akak aku merah2 muke tahan gelakkk...

then,aku tye kat mak aku,nape mereka berkelakuan seperti demikian? jawap mak aku, sbb si atan tu dulu kerap mengonggong puting,n anak nya pon sama.

oOOOoooOOOOoo

baru aku paham kenapa...acik aku trus tarik puting yg anak dia hisap! kah3~ taw takot kooo...hahaha

tapi aku turut respek ngan atan,even die tak belajar tinggi,tapi anak nye si mawi still di hantar belajar di tadika n taw cam ne nak salam kitorg tanda hormat. dan atan turut tidak menyalahkan takdir sedangkan hanya berkata "tape la pak njang atan sedar diri ni". sepanjang atan berbual ngan ayah aku dia hanya berkata demikian dan tak pernah nak salahkan bekas bini nya.

kepada abg atan: suzana,hj salleh dan norizan mintak maaf.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

tempat: pudu raye
masa: 12 tghari
keadaan: panas

aku ngah tgu bus di platform 11 bwh. sbb tiket nak ke tg malim semua kene beli kat bwh je. bus aku lam kul 12.30 tghari. sebelah aku de sepasang kapel ngah bermadu asmara. bf nye memeluk erat pinggang si gadis.

lam hati(tak panas ke,da la panas,peluk lak rapat2). muke aku time ni aku rase cool je,just kening je kerut sket tahan panas. bila bus sampai si gadis tbe2 nangis..aku? terkejut tgk..ingatkan die sakit ke hape ke kan...rupe2nye sedih nak tgglkan bf nye..siap bf die kiss dahi and cakap"baby jgn la cam ni,nt bie call eh,kite jumpe lg k"

aku? trus naek bus...mmg tabiat aku suke duk tepi tingkap. tibe2 gadis tersebut duk sebelah aku. and cakap:

"ko de masalah ke ngan aku?"

aku? eh2...ade aku kesah keeeeeeeee...tade ar aku diam jeeee...tibe2 je minah ni marah2 aku,die perasan ke aku dok perati die dr td? takott ohhhh...rupe2nye die cakap ngan org laen lam teponnn...

haishhhhhhhhhh,cuak ohhh...

dr perbualan die lam tepon tersebut seperti org yg sedang berbual ngan si gadis tersebut mengugut nak membocorkan rahsia si gadis,rahsia ape? aku da stat sumbat telinga aku ngan earfon,mls aku nak amek taw...

kesimpulanye disini,kadang2 muke aku laen lam hati aku laen...harap maklum.tapi 1 muke je aku tak ley nak elak.tiap kali aku senyum muke cute aku akan kuar...miahahaha<--lariiiiiii


p/s: atee n yuni pon slalu kate aku suke wat muke tak bersalah...muke aku mmg cam ni la. ;) abg atan,izan tade niat nak katekan abg atan,izan respek ngan abg atan,mintak maaf kalo abg atan tak suke izan cter sal abg atan lam blog,izan pon de kekurangan...



10 comments :

  1. eh ade org nak kawen la~

    aku pon mau jugak....

    ReplyDelete
  2. meh la oder baju kat mak aku...
    hik3~

    ReplyDelete
  3. lewat tido tak apa..leh jalan2 masuk blog kwan2..:)

    salam singgah.

    ReplyDelete
  4. hoho atan, kawen ngan izan la senang :P

    ReplyDelete
  5. atan tamo ngan aku la topexxx huk3~

    ReplyDelete
  6. muka innocent paling selamat tuk semua occasion
    hahaha

    dia tanya apa masalah tu kak izan

    patut jawab masalah apa

    hahah

    ReplyDelete
  7. nasib baik ada pohon maaf kat bawah tuh....

    ReplyDelete
  8. adik mu yg cute ni tak kijam laaa..;P

    ReplyDelete

leave me some words ;)