Followers

Thursday, June 11, 2009

entri panjang,tak baca pon takpa.

semalam bila aku cek result gune sms aku still ley trima result aku,even aku da nanges bagai nak gila,sbb tu aku tinggalkan kakak and ana tdoq ngan mak lang and pak lang dekpa. sbb aku perlu bersendiri...

(ayat ni aku nak muntah tulis,sgt skema ok izan)

pagi td bila aku dapat call dr yuni yg ada perbezaan result dengan apa yg aku cek kat sms ngan kat sistem ukm,aku mula la bedebar2 kembali nak cekkk...
taraaaaa....

its gettin worst! omg!!!!

skg apa aku rase? pas bace komen2 korg.
de yg kasik cadangan soh aku kawen,bace ikrar depan hj salleh(sumpah aku rekod kalo aku wat),kate nye konon aku dapat dekan(kalo dapekkk,tado nyo den post mondo menyakitkan hati dan memodihkan minda den nieh).

aku rase kan nk berenti blaja je,tapi kannnn...

semalam de org kasik aku sedikit kate2 yg membuatkan aku terpikir sejenakkkk(ayat ni aku da muntah time tulih).

lam kata2 nye:
ape perasaan ayah ko yg memberi sepenuh kepercayaan kat ko blaja kat sane?
ape perasaaan mak ko yg berdoa siang malam nak anak die berjaya?
bila taw anak die da putus asa. pe ko nak cter kat anak2 ko nt,yg mak die cepat pts asa lam hidup? tade pe yg nak di banggakan nt kalo ko cepat putus asa cam ni...at least nt kalo ko gagal skrg then berusaha,tu lg bagus dr menyerah kalah je...

(lebih kurg cam tu la.sbb aku ngan sedu2 nanges,so aku tak bape nak paham)

kepada org tesebut,thanx soooooo much!

n from now,aku nak balas balik dendam ku terhadap result sem 2 aku yg cam haremmmm ni! geram ohhhhhhhh!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

situasi di dapur pg td;
mak: ngah makan donut.
acik: ngah sapu sampah. anak die sepahkan gula mak aku plak.
aku: baru nak tarik krusi nak duk sebelah mak aku.

perbualan;
aku: mak,result terukkkk...(wat muke siyes)
mak: teruk cam ne?
aku: org dapat ----- jeeee...truk kan mak?
mak: nape truk sgt???
aku: ntah la,byk dosa kotttt...(nak nanges)
mak: dah tu,nak ulang pon da tak ley...tapa la sem depan adik pulun la lebih sket,mak nak ajaq mana mak taw benda pa yg adik blajaq kat sana. doa ja yg mak ley bagi.
aku: takot la ayah marah...(da merambu ayaq mata)

acik tibe2 menyampuk

acik: tada nya ayah nak marah,habieh2 dia kata nak wat cam na,cuba la lagi...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

masa: 4 ptg.
situasi dpn tv;
aku: baring tgk tv.
ayah: duk kat kerusi malas.

aku: ayah,teruk la result kali ni...
ayah: brapa?
aku: ----- jeeee...
ayah: kwn2 hg yg laen cam na?
aku: depa ok ja..adik je trukkk...
ayah: nak wat lagu mana lg,da tu ja yg mampu. lain kali usaha la lebih sket.

time ni aku tahan je ayaq mata ku.ayah tak marah ohhh...aku harap ayah aku tempik sket kat telinga aku ni ha,dengan ayat seperti ini:

awat truk sgt???? tak blajaq ka kat sana? hang wat pa kat sana??? ayah bg duit soh hg blajaq! bukan pi joli merata!

pang! melekat sedeih kat pipi ni ka...

tapi? ayah aku hanya mampu berkata seperti di atassss...betapa ayah aku yakin bahawa anak die ini da berusaha sehabis mungkin...tapi aku? usaha nya tak seberapa.kalo ada pon tak cukup barangkali...

p/s: aku pasrah,mungkin ni balasan terhadap dosa2 ku yg lepassss.



13 comments :

  1. 0k!sekarang maju ke depan!wat yg lebey baek t0k yg akan dtg!k?

    ReplyDelete
  2. cik norizan. aku baru check result ni ha. mate masih sembam ye. aku xtaw nk kategorikan result aku tuh. okay..mmg aku patut bersyukur tp mybe aku rase result yg aku dpt tuh x stimpal ngn usaha aku. aku pkir2 balik, aku pown melempang diri ini! pang pang panggg!bkn rezeki aku kan..mybe lain kali.mybe ni wake up call ke

    pape pown, mcm org tuh ckp. kite xleh give up. parents kite ltak hrpn kt kite. lg2 ko tuh ank bongsu drg. aku ni plak ank sulung. kite bwat ape pown, drg sentiase doakan kite utk berjaya kan? next sem kite dua2 usaha lebeyh lg okay? mwaaaaaaaaah! syg ko. aku juge sdg diri n tabik kt ko sbb ko delete ms sume

    ReplyDelete
  3. hmm
    actually i used to be in ur situation
    memang berat nak cakap, tapi bila dah cakap mak & abah cuma cakap "takpe,usaha lagi,mak selalu doakan yang terbaik'

    dan alhamdulillah aku survive sampai skrg walaupun tersendat2

    bulan 3 hr tu masa aku balik, bila aku beritahu berita lagi teruk, mak cakap benda yg sama

    baik atau buruk
    cepat atau lambat

    yang penting kita kena usaha untuk yang terbaik

    all the best
    :)

    ReplyDelete
  4. izan aku cabar ko sem depan...ha..ha..ha

    ReplyDelete
  5. usaha tangga kejayaan!

    nak cepat lif....tak pun terbang hehehe

    it's ok! try yr best next sem OK!

    angah perlu melaluinyer suatu ketika dulu.....itu jugak ayat mak ayah tau!

    ReplyDelete
  6. angah,tali ni mmg truk la..
    bukan sket2,tapi mmg dasattttt...

    ReplyDelete
  7. resPons faMiLy yg aGak baiK...

    tuJuan diOranG murNi...

    nK bG Ko bLaja bKan sBB terpakse...

    tP sbB seDar diRi tuh sApe...

    ReplyDelete
  8. thanx hasnullll...
    alu mmg da sedar diri sket skg...
    dulu asik lupe daratan je,sentiase di awangannnn

    ReplyDelete
  9. haji salleh org kedah? loghat kedah jer tu

    ReplyDelete

leave me some words ;)