Followers

Thursday, June 04, 2009

baju oren

sejak aku form 1 aku da dihantar ke sekolah berasrama. mase aku form 1 aku sekolah harian biase,tapi tetap kene duduk asrama. yg pelik nye asrama aku tidak berada dalam kwsn sekolah. aku dan kwn2 kene naek bus yg di sediakan oleh pihak asrama untuk ke sekolah.

normally aku akan bangun lam pukul 6.20 pg dan bersiap seperti lipas kudung untuk menyempatkan diri bersolat,bekfes n laen2 kerana bus akah bergerak dalam pukul 6.45 ke sekolah.balik dr sekolah lam kul 2.30 ptg,nak lunch lg,solat n bersiap2 then kene turun tuk prep ptg lam kul 3.15 ptg. time prep ptg ni biase nye aku n kwn2 akan turun,tapi kitorg akan membuta sampai ke asar lam bilik prep tu. bangun2 je trus g minum ptg. lalala~

lam seminggu,aku akan ponteng prep ptg 2,3 kali seminggu. sbb sgt laaaa letih kalo nak taw. lgpon kalo aku g prep aku tdo gak kan,lg baek aku duk bilik tdo je kat bilik. tapi tdo kat bilik tak ley la nak tdo ngan slesa kat atas katil. so aku akan tdo kat bwh katil,sbb nt akan ade biro akademik(miera) akan round bilik n amek name sape yg ponteng prep tuk di serahkan pada warden. (konon tdo bwh katil diorg tak nampak la kannn) hahahaha


ptg jumaat mmg wajip tuk aku ponteng prep,sbb hari jumaat balik awal,lam kul 12.30tgh cam tu. so,de mase yg lame nak tunggu ke 3.15ptg kan,aku akan manfaatkan mase tersebut ngan tdo sesedap-sedap nye...bile da tdo dgn sedap,aku akan lupe diri,bahawa aku kene g prep ptg. bile aku da lupe diri aku akan trus tdo dengan lena..


tibe2 lam satu hari ni,mase aku form 2,hari jumaat aku mmg mls gler nak trun prep ptg,padahal nak dekat ngan exam pertengahan tahun aku rase. so sku pon tdo la seperti biase bwh katil,lam kul 3.45 ptg cam tu aku da terjage dah,pas2 tringat yg aku lom solat zuhur. so,aku pon bangun,bukak pintu bilik nak ke bilik air.tbe2 aku nampak cik warden ngah berjalan ke arah bilik aku. aku pon tutp pintu balik n menyorok bwh katil n dengan seboleh-bolehnya aku merapatkan diri aku yg mmg nipis cam lempeng pisang ni ke dinding.

dengan debaran penuh di dada,(lam hati aku da mengucap panjangggg) tbe2 pintu bilik aku di buka,then aku terdengar satu suara:


norizan,kamu ingat saya tak nampak buntut kamu terkeluar dr bwh katil tu? cepat pakai baju prep n turun kat pejabat skrg!


aduyaiiii,cam ne aku ley lupe yg aku de masalah sket ngan nak menyembunyikan aset aku ni...lalala~ mmg masak ar aku ptg tu. aku pon siap2 la pakai baju kurung oren febret aku (sbb baju ni tak yah iron,kaen cotton). aku ingat aku sorg je yg kantoi ptg tu,rupe2nye de lg sahabat2 sekantoian bersama. lam 6 org semua.


dengan muka tersipu-sipu malu kami pon masuk la ke dlm pejabat. baru selangkah tapak kaki aku masuk ke dalam pejabat,suara cik warden yg same kembali bergema.


keluar! beratur kat luar tu! bila ade org lalu je cakap secara serentak n bersama-sama "kami ponteng prep,kami tido"


so,tiap kali de org lalu depan pejabat mmg aku n sahabat2 sekantoian akan berkata dengan serentak "kami ponteng prep,kami tido". n lebih malang nasibku ptg 2 tbe2 azan asar berkumandang,makne nye semua student lelaki akan lalu depan pejabat tuk ke surau,kerana mereka di wajipkan tuk solat berjemaah untuk tiap2 waktu solat.


so korg kire la betapa tebal n merah muka aku tatkala itu, ade lam 50 org student lelaki semua. n salah seorg dr mereka adalah bf aku mase aku form2. so? die pon tak terkecuali dr mendengar n melihat semua kejadian yg terjadi. arghhhhhhhhhh..malu!


dis is my bff 4 eva! miss them like crazy.

p/s:aku rase bertuah kerana ayah aku menempatkan aku di sekolah berasrama sejak aku tingkatan 1,kalo tak mesti aku bukan seperti aku kini...ecececeeee...n baju kurung oren tersebut tidak lagi aku pakai kat asrama gara2 takot aku di kenali(padahalll still kene ejek oh)



14 comments :

  1. tido * warden + kantoi = baju oren

    boria la pulak

    ReplyDelete
  2. haha
    aset susah nak sembunyi yek
    muahahaha
    lawak ouh~~ :D

    ReplyDelete
  3. ha..ha.. aku tertarik dengan perkataan ini

    "norizan,kamu ingat saya tak nampak buntut kamu terkeluar dr bwh katil tu?"

    di sabah buntut = ekor

    jadi formulanya

    izan + buntut(ekor) = monkey...... spesis

    patut...sekali

    ReplyDelete
  4. aik! kak fariena dh jangkit gn formule ke?

    izan : akak pun windu zaman² sekolah..

    ReplyDelete
  5. hahahaha lawak gila

    tapi memories lives on forever kan?

    ReplyDelete
  6. mCm2 formuLa da kuaR...

    aku pon nK bg foRmuLa aKu...

    [tido(ponteng)+kantoi(warden+katiL)]
    ------------------------------------
    bJu oren

    = maLu taHap deWa... dPan bF pLak tuh... hua4...

    ReplyDelete
  7. anahttp://akudiadanlagu1.blogspot.com/klautJune 4, 2009 at 6:48 PM

    salam..


    kenangan semasa di asrama(bangku sekolah) pasti sungguh manis untuk dikenang...cete lah lagi..suka duka anda semasa di bangku sekolah..

    ReplyDelete
  8. salam...


    salam..singgah..n3 yang menarik

    ReplyDelete
  9. ko nak cakap punggung ko besar ler ek...

    hahaha

    ReplyDelete
  10. one and a half thumbs up..

    ahahhahhaha...

    baguih2

    ReplyDelete
  11. hahah..ye norizan. sy taw tuh aset plg berharge anda

    ReplyDelete
  12. adekah aset mu bleh mencelen asetku??? wehehhehe...baguih la haruan tasek ni..aku suke komen2 die..hihihihih

    ReplyDelete
  13. baju oren?? jom cube baju pink pulak>>

    ReplyDelete
  14. hahahaha lawak gila

    tapi memories lives on forever kan?

    ReplyDelete

leave me some words ;)